Sidor

lördag 31 juli 2010

Midnatt råder........

Nu är det midnatt och här sitter jag uppfylld från hår till tår av sång och musik ....."Koom heem.......lalala" . Men så kom jag på att nu kan jag visa bröllopskortet jag gjorde för ett tag sedan. Det är just idag det ska överlämnas. Tanken var att det skulle vara något med choklad och det enda jag kunde hitta på var det brunrutiga papperet som får symbolisera chokladkakor.

".....vi börjar om igen, vi glömmer allt.....lalala"

Här kommer också ett födelsedagskort till en musikalisk tjej. Det är himla kul när man får ett uppdrag med speciella önskemål. Det blir ju verkligen personligt.




" Lalalala.... I´m gonna live forever............lalala ". Medan min make satt i skogen och vaktade på vildsvin, hamnade jag på en jättetrevlig talangtävling med unga musikaliskt begåvade barn och ungdomar. Jag var djupt imponerad ! De rörde sig på scenen som de inte gjort annat. Jag hade en gång en klass som älskade att dansa och mima till kända låtar. De gjorde det varje "klassens timme". De var oslagbara.
Sen kom denne fantastiske sångare upp på scenen, Magnus Carlsson. Och vilken fart det blev . Han fick både gamla och unga att sjunga med och dansa till hans mest kända låtar. Han har en otrolig sångröst och scenutstrålning. Stämningen bara steg och steg. Publiken gav sig inte förrän han sjöng "Kom hem ". Den är 10 år gammal , men alltid blir man så glad att höra den. Och alla (tror jag )kan den . Med på scenen var även en jätteduktig sångerska , Viktoria Nilsson. Det var en tjej med fart i och en jättebra röst.
.
Efter showen signerade Magnus sina skivor.

Jag satt och sjöng, något hes , i bilen hela vägen hem. Tänk vad musik kan betyda mycket . Man blir glad. Jag är ganska allätare på musik men har ändå mina favoriter. I min profil har jag skrivit Elvis är den störste . Och det är ju hans musik som jag växte upp med. Och den har rotat sig djupt !!!!
" Oh baby let me be, your loving teddybear........" !
Jisses amalia , hur ska jag kunna somna nu ? Och klockan är ett. Natti till er i alla fall.

7 kommentarer:

Peacerosen sa...

Haha!
Man blir glad i hela kroppen av ditt mysiga "natt-inlägg" här ju!

Med sång och musik så kommer man LÅÅÅNGT!!!

Och vilken GLÄDJE det alltid ger!
Min Pappa spelade alltid dragspel och Mamma sjöng. Överallt!
Hemma, i körer, i kyrkan, på äldreboende...Och överallt fanns glädjen där!

Magnus Carlson är kanonduktig!
Och "Kom hem" är så fin!!!!
Haha...nu sitter JAG här och nynnar....((:

Kram på dej, och hoppas du kunde somna till sist!
Jenny

Frideborg sa...

Jag har aldrig radion på här hemma nästan. Jag har två barn varav en som går i musiklass och den andra borde som sjunger jämt här hemma. Från de vaknar nästan tills det är dags att sova. Och inte är det efter mig som de har sångröst. Hihi...
Men visst gör musik en glad. Jag är uppvuxen med Elvis med , jag anser att jag är uppvuxen med den bästa musiken som funnits. Idag låter de flesta låtar lika även om jag trots min ålder gillar Lady Gaga.¨
Man är uppvuxen med låtar man minns. Låtarna idag kommer och går.
Dina kort var jättefina. Hoppas du somnade gott.
Kram Marina

Maria sa...

Så fina kort!Mottagarna blir säkert överlyckliga.
Ja,musik passar i alla situationer och sinnesstämningar.Så roligt att du fick kolla in talangtävlingen - läste om den i tidningen idag.
Ha en skön,gnolande helg!
Kram!
Maria

Mys och hemtrevnad sa...

ja med musiken mår man bra...man får utlopp för mkt känslor...jag hade med sjungt mig hes till kom hem...han är duktig vår Magnus! kramis semlan

Gittans Pysselsida sa...

Det är härligt med sång...allt går lättare då..Har du beskrivning på de härliga bollarna.??
Kram//Inga

Pixi sa...

Ja musik är ju en del av livet ,sä enkelt är det !!Så fina dina kort blev !! De måste bli mycket uppskattande !=)alubeco

Piglet sa...

Magnus är fin han :)