Sidor

måndag 5 juli 2010

Det här var dagen det kunde gått riktigt illa !!!

Vid middagstid fick jag ett telefonsamtal - " Din man har varit med om en trafikolycka med sin långtradare !". Utanför Markaryd. Jag blev totalt lamslagen , men som tur var hade jag en del av familjen runtom mig. Vi blev handlingsförlamade alla en stund innan någon började ringa. Efter några samtal fick vi klart för oss att han inte var allvarligt skadad. Så vi satte oss i bilen , äldste sonen och jag och körde till Ljungby lasarett. Inga skador enligt röntgen, men mörbultad och med virrvarr i huvudet. Tack "gode gud" för bilbältet, som säkert räddade den här dagen från en katastrof för oss.
Och älskade, älskade familj allesammans som finns där väldigt nära !

Nu är vi hemma igen, pratar, pratar och lyssnar . Det blev ingen fantasifull dragning av vinnarna. Men jag hoppas ni förstår. Jag klippte helt enkelt av alla era kommentarer , vek ihop lapparna och så drog vi båda en lapp i var sin hög.

Vinnare av virka/sticka-kitet blev .........Annika på Skapa och inreda

och

scrapkitet vanns av Jenny " Stigbert" Peacerosen

GRATTIS till er båda . Vi hörs av på mail !!!!


17 kommentarer:

Bettan sa...

Oh vad skönt att det gick bra. Visst måste man prata om det som hänt, ett bra sätt att bearbeta och sortera upp så att man kan gå vidare sedan. Kram sytanten

Lena sa...

Ja idag kunde det gått riktigt illa.. Vad skönt att få pratat med pappa ikväll..man funderar ju massor och bilderna ser ju inte roliga ut...men han verkar lugn!!

han har en skyddsängel på axeln....

Kram Dotera

skapa och inreda sa...

Tiden stannar... jag vet hur det känns... plötsligt förstår man att livet på en sekund kan förändras.
Skönt att det gick så bra
Många varma kramar till er alla.
Jag hör av mig till dig i morgon.

Peacerosen sa...

Jag blev helt kall inombords när jag läste dina första rader inne i min blogglista.......
"Nej, tänkte jag"......

Jag "känner" ju inte dej, men det blir ändå ett lite speciellt "vän-förhållande" med bloggkompisar som man dagligen besöker..

Jag är så glad för Er skull (ALLAS i Din familj!) att det ändå gick så "bra" som det nu gick!
Min Gubbe kör själv buss och det ÄR oroligt att ha sina Älskade ute på vägarna. Och det är något som ibland snuddar tankarna, att "måtte man aldrig bli uppringd eller besökt av någon som har något sådant att berätta, som att en olycka skett och Gubben är skadad, eller ännu värre att någon omkommit".

Förstår att allting bara "stannade upp" för några sekunder i Era liv, och tusen tankar flög genom huvudet....

Sänder en jättekompis-kram och hoppas att alla, efter omständigheterna, mår bra.

Men??????? Vann JAG??????
Skojar Du med mej????
Jag vinner aldrig något ju??

*gnuggar mej i ögonen och NU kommer det...-TJOHOOOO!!!!*

Tusen, tusen TACK på förhand!!
I natt kommer jag somna med ett litet leende på läpparna. Speciellt roligt nu när jag fått en "nytändning" på scrappandet.

Var rädda om Er, och kramas!
"Stigbert"

Guuud, va glad jag blev!!
Så spännande!!!!

skapa och inreda sa...

Hittar inte din mailadress
Här har du min annika_abelt@hotmail.com
Glömde tacka för den fina vinsten, blv jätteglad:) men är fortfarande skakad av vad som hänt er.
KramAnnika

Peacerosen sa...

Ja, just det!
Mejladressen var det ja....

bungalove-61@hotmail.com

Tack igen!
"Stigbert"

Evashusotorp sa...

Tur att det gick så bra som det gjorde- man får sig en tankeställare när något sådant händer. Livet kan ändras på någon sekund.
Kram till hela din familj.
Eva

Soulsister sa...

Oh va skönt att allt gick bra med maken till slut. Det är bra att prata om det, på så sätt bearbetas det.

Grattis till vinnarna!

kram

Fiff sa...

Läskigt det där! Det kan ju faktiskt hända vem som helst. I såna lägen är familjen hur viktig som helst, och man blir påmind om att säga till de man tycker om att man tycker om dem. Jag är glad att det gick hyfsat bra ändå, hoppas han hämtar sig snart! Kramar från Maja

Black Iris sa...

Ojojoj, jag läste på Skapa och Inreda att något hänt hos dig och gick direkt hit.
Det är som någon annan här sa att bloggvännerna blir lite speciella på något sätt även om man inte känner dom på riktigt.
När olyckan är framme går det väldigt fort men vilken tur att allt gick bra för er i alla fall.
Jag själv är världens hönsmamma över alla mina nära och kära och oroar mig ständigt över vad tusan som helst.
Ha det nu i alla fall så bra det går tills det värsta har lagt sig.

Många kramar Maidi

Vera sa...

Ojoj! Det där lät både bra och dåligt! Otäckt att få ett sånt samtal, visst vet man att risken finns då man är ute och rör sig på vägarna men ändå- det brukar kännas som att "det händer bara andra, inte oss"!!

Vad skönt att det trots allt gick bra och att ni i familjen har varandra, det är extra viktigt en sån här gång. Krama om varann en el två gånger extra och ta hand om er!!!
Bamsekram från norr

Carina sa...

Jag är så glad för eran skull att allt gick så bra det nu kan gå.
Det brukar komma o gå ett tag innan man bearbetat o kan släppa det lite eftersom.
Bamsekramar skickar jag.

Inger sa...

Jaag håller med alla andra och är glad att turen var på "gubens" sida. Hälsa honom så gott.

pysseliten.blogg.se sa...

Tur att det gick bra . Hitta din blogg via svarta huset :) Så fin den är och viklet härligt uterum .
Måste spana mera på din sida nu :)

pysseliten sa...

Oj vet inet om jag skerv 2 gånger nu med tur det gcik bra . Hitta dig via svarthusetsblogg
Så fint uterum ni har byggt ,Måste kolla mera :)

Ellis sa...

Skönt att det gick bra för din make!
Kram

Mormor S sa...

Vad hemskt och oroligt med ett sånt telefonsamtal innan du kunde ringa och få veta hur det var. Det är skönt att det gick bra. Det kanske inte är lätt för dig att koppla av nu när maken skall ut och köra på vägen igen.
Kram från Siv