Sidor

lördag 10 juli 2010

En konfirmand och en sjuåring

Konfirmation i Kalmar domkyrka !! Oj vad folk som trängdes i bänkar och gångar. Stora delar av kyrkan är nämligen avstängd för reparation.Det var en ovanlig och lättsam konfirmation, där var och en gjorde någon form av framträdande, sjöng, dansade eller läste och berättade. Minns min konfirmation med förhör och sån´t man skulle rabbla utantill. Gu´vad nervös man var. Nä det är bättre nu !!! Isak klarade sin uppgift galant och fick motta familjens hyllningar efteråt. Och vi fick fantastisk sommarmat och härlig tårta !! Och så sjöng vi för Elisia 7 år idag. Fast vi ska fira henne imorgon. Mormor hade i alla fall smusslat med ett litet paket, som hon hade önskat sig. Grönt och lila skulle det vara.
Värmen står sig och vi svettas och duschar och ikväll tvättar killarna bilarna. Det svalkar nog dem också. Dom tar nog tillfället i akt och sprutar lite kallt vatten på sig själva.
Men djur med päls gillar inte detta vädret. Dennis låg idag under jasminbusken i skuggan, men där var tusan så varmt ändå.
Ajax hittade också en bit skugga, och tungan hängde utanför.

Kvällen är skön fast det fortfarande är 27 gr. Nu måste jag ta tag i stickorna hur klibbigt det än blir. Jag har en liten bit kvar på en present till imorgon. Den får ni se då !!
Dagens fråga i tidningen Barometern var :
Hur klarar du helgens värmebölja ? Här är några svar ....bada, stranden och en öl, gå ut i havet och bada med en öl, ligga ner och dricka vatten.....???? !!! Jag skulle nog svarat...sitta nere i vår gillestuga, där är det jättesvalt och skönt.

5 kommentarer:

Peacerosen sa...

Ja, just det! Källaren!!!

Fast....vi har en sån där gammal potatiskällare under huset med typ femhundratrettioåttamiljoner spindlar i......attans också!!!

Gillar ju inte dessa gigantiska "monster" något nämnvärt...kom jag på! Haha...

TACK snälla du för paketet!!
Det låg här hemma och väntade på mej, och det var betydligt roligare än alla kuvert med fönster i!
SÅ gulliga små "set" du fixat ihop med papper och dekorationer som passar ihop!
Perfekt när man ska svänga ihop ett litet kort ju!
Nig & bock igen!

Fortsätt nu ha det gott i värmen och hoppas Ni får ett lyckat kalas i morgon!

Kram, "Stigbert"

Maria sa...

Så mycket trevligt ni har att fira. Och perfekt att du kan göra fina kort och presenter till "jubilarerna". Ja, visst är det skönt med källare! I morgon ska vi på konfirmation på Öland.
Kram! Maria

Carina sa...

fina grejor =) nyfiken på klänningen med ;*)
varmt varmt varmt idag

skapa och inreda sa...

Tänk vad roligt det måste vara att kunna ge bort ett kort som man gjort själv:)
Jag är så glad över vinsten, så många härliga beskrivningar. Bokmärket möts jag av varje morgon.
Ta det lugnt i värmen/Annika

Black Iris sa...

Klart jag tar emot kramen även om den är svettig för här är man minst lika svettig. Förut när jag stod och målade på mitt "hemliga" projekt så droppade det från alla porer på hela kroppen tror jag.
Hemligt är projektet tills vidare eftersom jag inte kan lägga ut så många bilder.

Kram i sommarhettan
Maidi