Sidor

torsdag 1 juli 2010

GODIS !!!

Ännu en underbar sommardag. Nu har vi väl fått betalt för all kalla regniga dagar i våras. Vi styrde färden norrut idag med bilen full av badsugna barn och vuxna. Norrut, det kan betyda Karamellan i Timmernabben också. Ett riktigt paradis för alla godissugna som ni ser. Specialitet är de rosa, brända mandlarna. Jag älskar lakrits och det är min lilla påse i mitten.

Sen iväg ner till stranden och det hägrande vattnet. Nja , hägrande var det inte så länge, för det var KALLT. T.o.m barnen klagade. Och vi vuxna var plötsligt inte så badsugna längre. Nå´n måtta får det vara. Men barnen gav sig inte och det blev både några simtag.........

.....och hopp och plask ner i vattnet. Nä, inte PÅ varandra som det ser ut. Det blev nog en konstig vinkel för kameran.

Hemvägen gick via en lite pittoresk "köping", hur idyllisk som helst. PATAHOLM. Hur pittoresk kan man ana om man tittar på nästa bild. Vilka har det så utanför sina hus ????

Hemma är nu flädersaften upphämtad från källaren ( under köksgolvet ! ) och den är silad också.
Och så här många flaskor fick jag ihop av 25 blomklasar. Skrev ju receptet tidigare. Förr hade jag fina spritflaskor och gamla vichyvattenflaskor till min saft, men nu blev det så här. Man tager vad man haver !!

Idag fick jag se att mina gamla-gamla rosor börjat blomma. De är både gamla till ålder och gammaldags. Ni vet sådana som doftar så man nästan tuppar av. Oj, nu klickade jag så den vita försvann. Det där har hänt mig förut. Vad gör jag för fel då ??? Den kommer imorgon istället.


På tal om rosor så finns det en trädgård med säkert hundratals rosor, öppen för allmänheten. Den ligger i Kristianopel mellan Kalmar och Karlskrona. Det är nog dags att ta sig en tur ditt och "sniffa" på rosorna. ROSENGÅRDEN är namnet.





KRAM.........EVA

3 kommentarer:

Bettan sa...

Godis ÄR gott!! Det ser lite kallt ut i vattnet, men jag tror att barn har ingen känsel i skinnet... den växer nog fram med åldern...? för ju äldre man blir desto kallare blir vattnet !!??? (Jag kommer ihåg att jag ÄLSKADE att bada när jag var barn, nu är jag en riltigt badkruka)

skapa och inreda sa...

Jag är en riktig godisgris:)
Så ett besök där kommer nog att ske.
Kan aldrig vara för kallt för ett dopp.
Kram Annika

Maria sa...

Mmmm....godis är verkligen gott!och sådana där "hårdingar" som man får suga på länge är underbara!
Så härligt det såg ut med plasket - fast jag kan nog tänka mig att vattnet var lite svalt. Får se hur det är i morgon, då måste jag nog få åka till en strand.
Härligt med flädersaften. Jg såg några fläderbuskar - som växte i en dunge mitt i en åker. typiskt! men vi har ju andra bärbuskar i trädgården.
Ha det gott! Maria