Sidor

tisdag 27 juli 2010

BADPUFFAR blev det ju !

Ja just det , BADPUFFAR blev det ju !!! Bara att fortsätta virka på diskbollen tills man blir nöjd. De här är ungefär så stora som dem man köper ni vet. FAST MYCKET FINARE !!! När man hamnar på virklänkar från framför allt USA (tror jag) blir man häpen. Så mycket beskrivningar på sådana här lite ovanliga virksaker. Roligt att prova. Sista varvet med alla krinklorna är inte att leka med !!!

Ett par kvällar har det blivit scrappande. Inget bestämt utan det blir vad det blir. Här fick jag tag i ett riktigt 50-talspapper ."Härliga 50-tal " med rock´n roll , raggarbilar och ELVIS.

Blåbärsstämplarna är riktiga favoriter och de korten är roliga att göra. Kanske för att jag älskar blått !! Och så för att drömma om de goda blåbären som lyser med sin frånvaro , åtminstone här hos oss.

Tredje kortet blev ett cykelkort. En gång köpte jag en lååång rad med små plastcyklar som man sätter ihop till en lång "kedja" . Ja ni ser en sådan på kortet. Det finns så mycket man kan använda till scrap ,om man har ögonen öppna..

Men vem sjutton har kommit på att handarbeta en tavla med en TOALETT på ?? Jag kunde inte låta bli den på en loppis jag var på. Den måste vara ovanlig och...........ganska rolig. Tror jag ska hänga den på toadörren.

Tänk ikväll fick jag gå tillbaka två gånger till vår hundpromenadväg. Jag trodde jag hade plockat rent på hallonbuskarna där. Men tji !! Från noll var buskarna nu illröda och jag fick ihop en halv liter till. Underbart !! Kommer ni till mig lovar jag att bjuda på vild-hallonpannacotta. Det är mycket att ta vara på nu. Jag ser att många av er är flitiga i bärbuskarna. Här i huset doftar det fantastiskt ikväll . I grytan puttrar :
RABARBERCHUTNEY med kanel
Receptet var enkelt och finns i VÅR KOKBOK.
Har länge tänkt att det skulle bli av att koka och det gjorde jag rätt i, för jag hörde på makens kommentar att det här ger mig många extra ++++++++++++++++++++++++++++++++

9 kommentarer:

Bettan sa...

Fina diskbollar.... och dina kort är urläckra!!! Hallon pannacotta... Mmmm det låter smaskens!
Kram sytanten

Fiff sa...

Coola puffar!

Bettan sa...

Jag ska kolla ... hör av mej immorgon när jag gått igenom alla mönster. Kram syatnten

Annika sa...

Säkert mjukt och skönt på kroppen. Dekorativa är de också.
Kramiz Annika

Frideborg sa...

Vad fina dina diskbollar blev. Var fanns mönster till dom?
Jättefina kort och toaskylten var urgullig. Jag broderade förr mycket, stora tavlor, och småtavlor. Men sen jag började med progressiva glasögon så blir det bara jobbigt.

Kram Marina

Maria sa...

Läckra diskbollar!Det är så kul med alla ovanliga grejer man kan virka och sticka.Fina kort!
Maria

Evas Pyssel sa...

Jag hittade många länkar till badpuffen, men den här är tydlig.
Lycka till ! // Eva

http://www.wikihow.com/Crochet-a-Bath-Puff

Bettan sa...

Hej!!! Nu har jag hittat några broderier,. Men jag har inte din mejladress kvar...( slarvigt av mej att rensa bort ofta :( ) Om du vill kan du väl mejla mej din adress så ska jag mejla över ngra broderibilder. Kram (slarv)sytanten

Sanna sa...

Diskbollarna blev jättefina, tycker det ser fint ut att ha hängande antingen i köket eller badrummet.