Sidor

tisdag 6 juli 2010

UNDERBARA BLOGGVÄNNER !!!!

TACK alla underbara bloggvänner för era vänliga , gulliga, uppmuntrande ord och stöd till mig och oss. Den omtanken är så skööön och värdefull. Idag var nog en svårare dag för min man, att återvända och se i vilket bedrövligt skick förarhytten var. Och inse vilken enorm tur han hade att han blev hängande i bilbältet istället för tumlande runt bland all grejer i hytten. "Filmen" då han ser personbilen komma i full fart , dåna in i sidan på honom , smällen, kör han i repris på repris. Det fanns inga sekunder att avstyra det som hände. Men det gick ju bra och även personbilens förare hade tur. Men det är en lärdom när något händer precis bredvid en, att stanna upp och tänka efter hur man själv beter sig. GLÖM för all del inte bilbältet !!! Många gånger har jag också tänkt på alla som går på fel sida av vägen, ofta utan reflex. Farliga situationer, men många tror....det händer inte mig något. Imorgon är det dags att "ta tjuren vid hornen" och sätta sig i en lastbil och jobba som vanligt. Det är bästa sättet att bearbeta det som hänt. Vi är alla i familjen är enormt glada att vi fick hem en oskadd make, pappa, farfar,morfar. Han är obeskrivligt viktig för oss. Var rädda om varandra alla därute !!!! Det är vi !!
Jag skulle vilja bjuda er en hel skål full med underbara smultron från skogen i Småland. Som tack för er omtanke. Blunda och tänk tanken och känn smultrondoften .Mmmmmmmmm!!!!

Idag hittade jag äntligen fina mogna bär , som inte torkat som så många gjort. Det var alldeles rött på marken. Nu åker de här tre burkarna i frysen och tas inte fram förrän på julafton. Då lägger vi smultronen på "tomtegröten" och drömmer om sommaren. Det här är en tradition som vi haft i många många år. "Ingen jul utan smultron " alltså. Så här såg det ut på smultronstället.
I växthuset börjar det hända saker. Physalisen har många "frukter", eller det kanske är bär ? Men de ska torka till innan man tar dem.

Ikväll tog jag den första gurkan. Jisses vad den har växt fort. Och tomatplantorna har flera små gröna tomat"bebisar".

Ja så blev det en vanlig dag igen och livet går vidare med lite mer omtänksamhet, tacksamhet och kärlek.

5 kommentarer:

Maria sa...

Ja, det måste ha varit en enorm lättnad/glädje att få hem mannen! Jag är så tacksam för er skull, att allt gick bra. Och att även personbilsföraren klarade sig. Hoppas att din man fixar att vara ute i trafiken igen!
Waow, så härliga smultron! Det riktigt doftar sommar om dina bilder. Kul tradition att ta fram dem till jul.
Sköt om er!
Maria

Kajsa sa...

Tänk att du hittade vildsmultron, på vårat ställe är de uttorkade och glesa, går inte att jämföra med fjolårets. Men i rabatten frodas de! Så skönt för er att olyckan inte blev värre, ja det är sånt som får en att stanna upp och bli lite tacksammare för det man har. Ha det bra nu i nya fina uterummet!

Lena LH sa...

Vilken kul ideé.
Smultron på julen.
Det måste jag testa,)
Min man har också varit med om en bilolycka, det gick bra.
Tinitus och en skadad axel.
Men han finns här och det är det viktigaste.
Var rädda om varandra och lev nu.

pysseliten.blogg.se sa...

Åhh känner doften av dom så gott :)
Och ett växthus så kul .

Lena sa...

åhhh det där ser gott ut!! Julaftonen räddad ser jag!! Kan verkligen känna doften!!! Kul att dina physalis också är på g...

Tjihoo..då är det alltså en melon..trodde knappt mina ögon och det roliga var att jag ej hann pensla den innan bullen kom..den var liksom där direkt..märkligt...jaha..då får vi anordna ngt slags stöd för den när den blir större...den hänger på bra avstång från klåfingriga barn just nu så det är ju bra!!Spännande!!

Kram