Sidor

söndag 4 juli 2010

Uterummet KLART !!!!

NUUU kan jag presentera vårt helt färdiga uterum. Idag (söndag) kom elektrikern och avslutade eljobbet. Sen ägnade vi några timmar åt att piffa och ställa iordning . Och ikväll köpte vi en tårta och firade med våra grannar. Det var varmt men fikat serverades såklart inne i uterummet. Så här blev hörnan, en liten avkopplingshörna . Vi hade en himla tur att få tag på en liten soffa som gick att köpa separat. Den är riktigt skön att sitta i . Passar alldeles utmärkt att sitta och sticka/virka i. Jag testade idag !!!! Som ni ser....det blev lime och svart på nästan allt. Jag gillar färger.
Vid fönstret kommer vi nog att sitta ofta och spana utåt åkrarna och den lilla vägen som går lite längre ner. Det händer väl inte så mycket där, men det är vackert . Och så har jag koll om fasanidioten dyker upp. Har inte sett honom på över en vecka , bara hört. Men vattenslangen ligger redo. Så kom an bara !!!!!!
Jag tror att vi får mycket glädje av vårt uterum. Kanske ännu mer höst och vår. Nu är man ju ute mest, åtminstone i det här enormt vackra vädret.

Ikväll är sista chansen att vara med i mina utlottningar. Jag drar vinnarna imorgon kväll. Få se vilken metod jag ska ta till. En del tar barnen, mannen eller t.o.m. katterna. Undrar om Ajax skulle fixa en dragning. Vi får se !!!
LYCKA TILL ALLA !!
Som tack för att ni är så flitiga inne hos mig och för att ni är så jättegoá bloggkompisar vill jag ge er en riktig sommarbukett. Jag gick bara en kort bit utmed vår väg och plockade 14 olika blommor. Ganska fantastiskt tycker jag. Alla har börjat blomma efter midsommar. Det är hur vackert som helst. Men jag befarar att de snart kommer och klipper vägrenen. Det brukar hända vid midsommartid. Jag hann i alla fall plocka denna vackra bukett i så fall. Vassegoá !!!
Få se om jag kan alla : prästkrage, mjölkört , vit malva, rosa malva, rödklöver, kungsljus, monke, johannesört, gulmåra, vädd, rölleka....nu fick jag hämta floran......nysört, kråkvicker, rast ?
Ja, då ses vi imorgon kväll med två utlottningar. Ha en skön måndag och.........

6 kommentarer:

Peacerosen sa...

Tack, tack för underbara sommarbuketten, säjer jag och luktar på skärmen och njuter med ögonen!
Finns det något vackrare än en sådan "vild" sommarbukett egentligen?

Och ert uterum............
Jisses amalia! Så himla fint och den limefärgen mot svart och trävitt är bara såååå ljuvligt!

Det var nog faktiskt något av det smakfullaste jag sett på länge och sååå härligt med FÄRG!!!

Det är ju så "modernt" nu med allting i vitt och "shabby chic", men jag tycker det blir liiiite väl tråkigt faktiskt.
Många älskar ju det, men det fanns en period i mitt liv då allting skulle vara vitt, och man blir ju så trött på det efter ett tag.

Hoppas du får en fin start på veckan i morgon, och att vi får "behålla sommaren" lite till.
Visst behövs det väl kanske regn, men man blir ju så glad av solen!

Kram, "Stigbert"

skapa och inreda sa...

Sommarbuketten blir man så glad över att se, tänk vad naturen bjuder oss på så här års.
Lika glad blir jag när jag tittat på ert härliga uterum:)
Känner att jag skulle vilja slå mig ner, ta en fika, prata garn och annat som vi har gemensamt.
Håller båda mina tummar tills imorgon.
Kram Annika

Black Iris sa...

Du ger mig bra inspirationer, ja du får sjunga själv för jag försöker härma låten.
Håller med Peacerosen om att det kan bli lite för mycket av det vita ibland även om jag tycker att det är såå fint. Allt har ju sin tid och snart är det nog lite passe tror jag. Ditt uterum blev jättefint och det är just det jag får inspiration av.
Kommer nog att ta hela sommarn det jag har i tankarna men håll utkik och tack så mycket för sommarbuketten.

Kram Maidi

Maria sa...

Så fint uterummet blev! Förstår att ni kommer att använda det flitigt. Ja nu är det verkligen härligt överallt, vilken fantastisk natur vi har! Och vilken förmån att få ha den in på knutarna.
Maria

susanne´s smulor sa...

Men gud så fint det blev!!! Vilket ställe att sitta och mysa på...och tack för den fina buketten. Man kan nästan känna doften av sommaräng. Nu ska jag hålla tummarna resten av kvällen. Det blir ingen middag i sundsvall heller.....
kram sussa

Carina sa...

sSuperfint och mysigt ert uterum blev. Där kan ni sitta mycket o ofta. =)