Sidor

onsdag 7 juli 2010

LOPPIS- kunde inte låta bli !

Igår när jag varit och shoppat några presenter inför kommande helg stannade jag till på en loppis. Och vad fick jag se ??!!??!! Jo en hel bananlåda full med garner. Nu är det ju så att jag redan har en hel del garner. Här såg jag i alla fall många påsar med garner sorterade efter samma sort. Och jag kunde inte låta bli. Hade ni kunnat ??? Håll i er för här kommer lådans innehåll.

































Ja det var allt plus en massa små restnystan . Betalade 50 kr för hela rasket !!!!! Nu har jag lite att välja bland när stickfrossan tar fart. Sådana här fynd gillar jag . Just nu stickar jag små små kläder, men dem kan jag inte visa förrän efter söndag. Schsssssss present !
Idag har det varit ännu en jättevarm dag . Underbart. Synd om blommorna bara. De blommar över alldeles för fort. Vattenspridaren går för fullt här på kvällen. Men det är lika torrt på jorden nästa dag. Vår nya ros LUCIA har slagit ut. Den är intensivt gul och lyser upp hela rabatten den står i. Ja, lyser upp precis som en lucia.

Ajax` rosbuske, som vi planterade vid hundgården eftersom den blev misshandlad när vi gjorde om altanen, den tackar oss nu för sin nya placering. Och som den blommar !!! Jag tror att kulmen når den inom några dagar.
Det är inte dumt när kvällen kommer och kroppen får vila från solstrålarna. Och man får lite gjort inomhus. Och det ska jag göra en stund innan slafen kallar.
NATTI NATTI och .................

8 kommentarer:

Bettan sa...

Oh vad roligt med så mycket garn! Blir lite avis.
Kram sytanten

skapa och inreda sa...

Vilket fynd!!! %0kr!
Helt otroligt!
Nu har du vintern räddad.
Kram Annika

pysseliten sa...

oj vikla grröna fingrar du har :))) Den är köpt på Nordik .Jag tänkte det samma när jag tröttnar inne vårat uterum om det blir något i höst eller nästa vår :)

Anonym sa...

Vilket fynd! Förstår verkligen att du slog till! Man kan aldrig få för mycket garn! ;-)

Maria sa...

Hur tur kan man ha? Vilket kap du gjorde - så härligt att lägga dessa nystan till samlingen! Beundrar dina rosor!
Maria

Carina sa...

Oj vilket roligt fynd du gjorde eller ska man kalla det superklipp? nu har du lite o pyssla med hihi
Fina blommor!

Bettan sa...

Hej igen! Du har nåt att hämat i min blogg om du vill.
Kram sytanten

Pixi sa...

50 spänn JIsses kan jag tänka mej så glad du vart !!Verkligen ett fynd!!!=)