Sidor

fredag 2 juli 2010

Svettigt !!

Sådana här heta dagar vill man ju bara sitta och plaska med fötterna i vattnet som damerna på kortet. Eller kanske t.o.m. kasta sig handlöst ut i vågorna. Men nu har jag ju bara en balja i så fall att plaska i. Stugan blev det inte idag, för jag väntade på NÅGON. Medan jag väntade blev det i alla fall två sommarkort "ihopsnickrade ". Stämpeln med damerna är jätterolig tycker jag. Inte alltid lätt att hitta stämplar med vuxna på.
Så här skönt är det nu . Man får verkligen minnas detta när höststormarna börja attackera och det blir dags att ta fram vinterjackan. Det är lååångt dit !!!!

Korten blev klara och Någon hade fått förhinder och kommer en annan dag. Hoppas jag !! Då blev det istället min nya solfotölj och boken av Elsi Rydsjö som som ska lämnas tillbaka i Bokbussen på måndag. Inte alls fel sysselsättning. Här kommer också rosen som jag råkade klicka bort igår. Den är helt fantastisk. Sniffa lite på skärmen och blunda så kanske du kan ana den intensiva doften. Sagolik.

Ikväll har vi gjort varma dubbelmackor, pannkakor och förberett en massa annat ätbart och drickbart inför morgondagen. Då ringer väckarklockan kl. 5.00 och vi ska iväg på äventyr. Ett väldigt spännande sådant. Söderut !!! Men vi är tillbaka framåt kvällningen. NYFIKEN ?????????

7 kommentarer:

Carina sa...

Fiiiin ros o fina kort. Hoppas du får trevligt i morgon =)

skapa och inreda sa...

Härliga kort! Känner doften av den fina rosen:)
Tänk att du ska till Ronneby! Så nära mig:)
Synd, vi ska inte åt det hållet men hoppas att du får en trevlig dag. Kram Annika

Black Iris sa...

Ahhhhh, så gott den doftar rosen, och du de där två damerna kunde ju varit du och jag.

Kram Maidi

Lena sa...

Åh vilka fina kort!!! Och rosen är jättevacker...

Ha så trevligt imorgon..själv njuter jag av att ha 2 veckor ledigt framför mig!!! Tess och jag ska till stranden och Elisia på kalas...

Kram dotera

Maria sa...

Vilka fina kort! Var har du fått tag på stämplarna? Rosen är fantastisk, något av en "trädgårdens drottning". Ha en härlig utflykt - hoppas att du inte blir för trött när morgonen var så tidig. Kram!
Maria

Peacerosen sa...

Tjusiga kort du har gjort!

Och rosen, så underbar!

Gräddvit och doftar GUDOMLIGT och är av den "gammeldags typen"??

Kanske är det likadana vi har??
Jag kan inte gå förbi den utan att stoppa näsan i den...Haha!

kram, "Stigbert"

A'laEmmeli sa...

Vilka superhärliga kort du gjort och stämplarna va ju bara för söta! :)