Sidor

torsdag 1 april 2010

GLAD PÅSK !

SKÄRTORSDAG...och nu stundar påskhelgen. det känns skönt och roligt. Idag har jag varit och simmat med Solveig och två av hennes barnbarn, Alice och Axel. Det var lugnt i simhallen och solen lyste in på vattnet. Jättehärligt !! På hemvägen köpte jag fler små äggkartonger, för det här var ett så roligt pyssel ,tycker jag så jag måste göra fler. Jättefin påskpresent ! Tack alla som visat sina dekorerade äggfack på bloggarna. Jag blev verkligen inspirerad. Alla blommor och blad som jag använt är återvunna av kasserade ljusmanschetter. Funkar alldeles utmärkt. Men man får inte ta bort plastfästena, då "ramlar" de ihop. Jag lägger rejält med vanligt flytande lim .Då sitter allt fast. Plastfästena kan man sen dölja med fjädrar eller annat. Här är fem olika , som kommer att få nya ägare i påsk.







Det här är finalen på alla påskgrejer som jag gjort. Nu är det dags att njuta av allt och hoppas på en riktigt trevlig och mysig påskhelg för alla. GLAD PÅSK alla som tittar in.
KRAM på er från Eva

3 kommentarer:

Lena sa...

Har du oxo hittat såna med 4 ägg!! Jättefina..undrar vad det är i...??
=)

Glad Påsk, kram Lena, Elisia och Tess

Anonym sa...

Så fint du gör! Vilken inspiratör du ä Eva.
Det är kul att följa din blogg!

Kram från Johanna Ha en underbar påsk!

Marianne sa...

Hej min vän!
Nu har jag hittat din blogg. Du är fantastisk - så mycket fina bilder på alla dina skapelser.
En skön påsk till dig och Tommy och välkomna på söndag!
Kram Marianne