Sidor

lördag 10 april 2010

Virkade jordgubbar och loppis

Så var det det där med vad man gör på en bussresa som tar 6 timmar. Jo läser, lyssnar på radio, löser korsord och sudoku, pratar och virkar. Den här gången provade jag på Kajsas jordgubbar. De blev naturlig storlek och hur läckra som helst. Ska säkert virka fler. Virkade även stjärnblommor från Drops, men de är inte monteradee, så jag visar dem senare. Beskrivningen till jordgubbarna hittade jag hos www.bluggar-kajsa.blogspot.com

Idag var det stor loppis i Kalmar. Det händer att jag hyr ett bord och säljer på loppis, men idag blev det bara en snabb titt. Det här köpte jag :
  • en hemvävd löpare 150 cm 5 kr !!!!!!!!!

  • 2 jättesöta virkade nya tabletter med lila blommor 5 kr/st !!!!!!!

  • en rejäl påse med garner 30 kr

  • en sortimentask (till mina scrapsaker) 10 kr

  • en påse med blommor och band ( till scrap) 5 kr

  • ett stickhäfte med beskrivningar från Svarta fåret 2 kr

Jag vet inte vad som hänt, men jag tycker att allting på loppis bara blir billigare och billigare. Det är inte lätt att få ihop till bordshyran om man inte har mycket speciella saker. Mitt nästa inlägg ska bli från Nordisk trädgård. Men glöm inte min blogg candy och gissa bajset-tävlingen !!!!!

1 kommentar:

Lena sa...

Vilka söta jordgubbar!!! Läängatr efter de riktiga gubbarna nu.....