Sidor

onsdag 14 april 2010

Växthusplanering

Det blev verkligen en fantastisk dag. Solen har varit generös och blåsten minimal. Jag satt faktiskt ute i em intill husväggen och virkade på mina jordgubbar. Men på fm gav vi oss iväg till Ängsbackens handelsträdgård. Växthuset måste ju få ett "golv" och på mässan såg jag att man faktiskt kunde ha sten istället för plattor. Och det har de här. Och mycket , mycket annat som man skulle vilja fylla sina krukor och rabatter med. Titta in vet´ja. www.angsbacken.se Den ligger i Förlösa strax utanför Kalmar. Så här långt har vi kommit med växthuset nu. Pallkragarna är den bästa trädgårdsinvestering vi har gjort. Förut såg mitt trädgårdsland ut som en djungel framåt sommaren. Nu har man en lätthanterlig yta att hålla ordning på .
På Ängsbacken står överallt planterade krukor och arrangemang att inspireras av. Se här.





Grodor, grodor det är årets trend i trädgårdar. Väldigt många har en krona på huvudet. Gu´vad många som ska pussa på grodor i år och hoppas att det ska dyka upp en..................Daniel !!!!

Det här var ju vårt ärende och det fanns gott om stensorter att välja på. Vi valde liten storlek av sjösten. Och så runda trampstenar att gå på. Det var så det såg ut i växthuset på trädgårds-mässan och det var fint.
På hemvägen stannade vi till hos fågelholkstillverkaren. Han har en kärra full med holkar utanför sitt hus. Bara att ta vad man vill ha och lägga pengarna i en burk. Så nu fick fåglarna två nya hus att flytta in i hos oss. Och minsann satt det inte ett par på holktaket i em och inspekterade. Vi får se hur det går.
Nu har jag hängt jordgubbarna i öronen. De blir ju toppen till midsommar. Jag älskar stora örhängen !!!!

3 kommentarer:

Lena sa...

Växthuste ser jättefint ut..ser fram emot invigning!!! jag längatar oxo efter att plantera, på balkongen...

Ja..med de örhängena gör du succé!!! Barnen kommer älska dem...

Kram

Carina sa...

*G*R*A*T*T*I*S*!

Kika in hos mig o se vad som hänt....Det blev du som vann kaffekoppen. Jag behöver ju din mailadress för vidare kontakt ;*)
Fint växthus, jag skulle så gärna vilja ha ett jag med.

Ha en bra dag

Vera sa...

WOW vilka coola örhängen :) Riktigt unika, för jag har då aldrig sett den jordgubbsmodellen förr *s*

Det ser så underbart vårigt och härligt ut på dina bilder, här är det driiiivor med snö kvar men vi börjar i alla fall få fram vägarna nu så det är på gång :)

Ha det gott i vårsolen!
KRAM