Sidor

tisdag 20 april 2010

Bullar och bokmärken

Hejsan svejsan i bulldoften !!!
Idag var det 2 grader när Ajax och jag gick morgonpromenaden. Det är inte roligt när man så gärna vill vara ute och greja. Igår kväll kom min man in med delar av växthuset eftersom hans händer höll på att bli till isbitar. Så vi fyllde köket med fönster som skulle sättas i gummilister. Det gick alldeles utmärkt. Idag blev det bakdag . Välbehövligt för bullpåsarna i frysen är slut. Blåbärsbullar minsann. Ni tror väl att jag har fnatt på blåbär ( plockade ju mängder ifjol i min blåbärsskog ), fast jag har ännu inte börjat virka blåbär. Men man vet aldrig !!!! Blåbär är faktiskt ett av våra nyttigaste bär, antioxidanter i massor. Så idag blev det nyttiga bullar. Tyvärr kan jag inte bjuda, men blunda så kan du nog känna bulldoften.
Medan bullarna jäste gjorde jag ett par bokmärken. Bra att ha till gå-bort-present. Och så får man nytta av alla spillbitar som blir. Jag brukar ofta sätta ditt tänkvärda ordspråk el.dyl. vad sägs om dessa ?
Kaffe och nybakad bulle ute på altanen........ja, klär man bara på sig ordentligt så kan det smaka finfint !!! Ha en bra dag du med !

3 kommentarer:

Lena sa...

Åh va gott!! De vill vi smaka nästa gång vi ses!!

Kram

Inga Larsson sa...

Mmm Mmm...det smaka bra.
Fina bokmärken också..vart hittar du så trevliga tankesätt..jaj tänker härma dig..bra presentide ihop med en bok.
Ha en fortsatt fin dag//Kram

Ellis sa...

Bullarna såg väldigt goda ut, hittade en låda med blåbär i frysen, kanske nåt att baka av! =)
Fina bokmärken!
Kramar