Sidor

onsdag 7 april 2010

Vilka har bajsat i skogen ?????








Det är en fantastisk dag här i Tombo. Solen bara vräker över oss. Jag kunde inte låta bli att ta en promenad bort till blåbärsskogen. Det var alldeles vindstilla där och citronfjärilarna fladdrade omkring bland blåbärsriset. Jag undrar om du är bra på att känna igen djurens spår. Gissa vem som har bajsat i skogen och skriv svaret som en kommentar efter inlägget. Skriv 1, 2 3 från vänster och vilka du tror. Av de som har rätt, lottar jag ut ett scrappat bokmärke. Senast på söndag den 11 april. Lycka till !!
(Jag är inte bra på att lägga bilderna bredvid varandra. Måste träna på det !!)
Det här är nog Ajax´ favoritplats utomhus. Här ser han långt över åkrarna och så finns vi ofta på altanen.
Ajax är väldigt intresserad över vad som försigår i krokusen. Det är en väldans aktivitet av flitiga bin. Det här var precis innan vår grannbonde kom med stoooora gödseltunnan för att sprida ut på åkern intill oss. Det finns en del obehagligheter med att bo på landet, men de går fort över. Bara att flytta på sig.
Nu kan jag avslöja vad som var på g i trädgården. Jojomensan, mitt nya stora växthus. Två duktiga killar jobbade och slet för att få ihop alla delar med MÄNGDER av skruvar. Tur att vi har en son som kan läsa ritningar !!! Än återstår en del, men det är på gång. Ha en riktigt skön vårdag !!! Hälsningar från mig som håller för näsan.

4 kommentarer:

Inga Larsson sa...

1.Hare
2.Älg
3.Rådjur
//Kram
Inga

Inga Larsson sa...

1.Hare
2:Älg
3.Det är nog kanske Dovhjort det har ni väl nere hos Er.
Kram // Inga

Lena sa...

Såhär tror jag..
1. Hare
2. Räv
3. älg

Det var klurigt mormor..
Kram Elisia

Anonym sa...

1.Hare
2.Häst(det är ju en massa halm och det kanske har regnat?)
3.Rådjur

Klurigt värre....
Ha en bra dag och tack för senast!!

Kramar Susanne