Sidor

torsdag 29 april 2010

HURRA !!!!!!!! Jag har fått en award.

Det var verkligen roligt att få en award . Jag fick den av härliga ANKI Och nu ska jag försöka fullfölja uppgiften som följde med, genom att skriva 7 saker om mig som inte redan står i min profil. Jag har grunnat hela dagen och så här blev det :


  1. Jag är ursprungligen en Malmö-jänta som hittat sitt paradis på vischan.

  2. Jag har som "småskollärare" lärt över 300 barn att läsa , inkl. min svärson. Ja, just han !!!!

  3. Jag har jobbat som reseledare på bussresor, som omväxling till lärarjobbet. Resmål : Spanien, Tyskland, Danmark och ENGLAND (London) . Ännu en anknytning Anki !

  4. Mitt absoluta favoritresmål privat är ön KALYMNOS i Grekland, där jag varit 11 ggr.

  5. Jag älskar glass , allra helst våffla med lakritsglass eller Daimglass. Det går även jättebra med MC Donalds drivein-glass, när suget pockar på.

  6. Min bästa sommarupplevelse är morrondoppet i Kalmarsund från bryggan i Bergkvara, vattnet spegelblankt och solen glittrande från Ölandssidan. Ja ni hör själva !!!

  7. Min mest fantastiska musikupplevelse senaste året är julkonserten i Algutsrums kyrka på Öland med MAGNUS CARLSSON. Svårslaget !!!!

Den här awarden vill jag även skicka vidare till några bloggare som jag under min korta bloggtid lärt mig uppskatta, glädjas åt och som jag tror inte har fått den förut. Ni är, av olika anledningar väl värda en award ( eller en award till ). Dessa är :

Annika

Carina

Kajsa

Petra

Siv

Vera

Nu är det er tur att skicka vidare till sju andra bloggare som ni gillar.

KRAM till alla som tittar in på min blogg och för alla gulliga kommentarer. Jag tycker att blogg-livet är jätteroligt.

Imorgon ni !!! Då ska ni få se något !!! Tjoho från Eva

8 kommentarer:

Petra Maria sa...

Tack kära du!
Själv så reser jag bort under helgen för att hälsa på min bror som är nyopererad men jag återkommer nästa vecka och skriver sju saker om mig.
Ha en superhärlig helg.
Skogstokiga kramar
från mig

Kajsa sa...

Gu vad du är gullig, tack snälla. Det är väl bland annat därför man bloggar, för den bekräftelse och uppmuntran man får!

Lena sa...

Grattis till awarden!!! Det fixade du galant!!
kram

Anki sa...

Ja tänk, ännu en knytpunkt. Vad kul! Å du! Nu satt jag här och blev sugen på glass ju ...

skapa och inreda sa...

Du är så väl värd awarden, stort grattis och tack för att du tänkte på mig. Roligt att få veta lite mer om dig, Jag gillar också glass i stora lass och favoriten är lakritsglass! På andra sidan kanske jag står och tar mitt morgondopp när jag här hemma på Öland, ska titta över sundet och tänka på dig. Jag vet exakt vad du menar med att titta ut över det spegelblanka vattnet, då är man i nuet och känner sig som ett med naturen och framför allt Jag är här och nu, inte igår och inte i morgom utan HÄR. Jag njuter av att vara där alla årstider, gå på alvaret fundera över tidigare generationer som jag vet funnits där sedan 1600-talet, både min farfar och pappa har dokumenterat den till oss som kommer efter. Mycket intressant att få veta vad de höll på med och hur många barn de fick och hur länge de levde. Min far kommer från södra Öland, östra sidan från en liten by som heter Triberga.
Algutsrum besöker jag kring jultid då för att följa med min pappa på ett härligt Ölenskt julbord.
Stor kram till dig
P:S. Hundar ungar och katter är mit liv, de är som balsam för hela mig

Carina sa...

Tack så mycket jag blir så glad =)
Du har en så fin sida här du med o det är roligt att besöka den.
Ha en jättefin o helg!

Mormor S sa...

Hej och stort tack för att du valde just mig att jag skulle få en Award. Det är jätteroligt med uppmuntran. Det behöver man alltid.

Vilket stort härligt växthus ni gjort. Jag förstår att det var mycket jobb att få upp det.
Trevlig Valborgshelg önskar jag dig och Ha det bra.

Vera.m.fl sa...

TACK rar du, den awarden värmde!! Vad gullig du är som kommer ihåg mig uppe i norraste norrland *ler*
Ha det gott och sköt om dig!

KRAM