Sidor

fredag 16 april 2010

Jag blir inte färdig med denna tröjan !

Idag har det varit husvisning i den ena av de nya holkarna. Det var en faslig trafik dit. Många var inne och undersökte bostaden , så vi får väl se vilka hyresgäster det blir.

Idag har jag också gjort en djupdykning bland ofärdiga handarbeten. Och här nedan ser ni mitt allra största dåliga samvete !! JAG BLIR BARA INTE FÄRDIG MED DENNA TRÖJAN. Den är så himla läcker, vackra färger och allt, men den är inte kul. Mönstret är dessutom lite krångligt . Jag tror den har legat 10 år och ibland har jag stickat några varv och lagt tillbaka den igen. När jag köpte den , på en marknad tror jag , var den ganska dyr. Vad ska man göra ? Har ni också sådana samvets-arbeten ? Att mormorsrutor är poppis , det ser man när man surfar runt lite på olika bloggar. Och det är ju så roligt att virka. Jag har en liten samling som ska bli nå´t, nå´n gång. Det är minsann inte bara filtar det kan bli. Har sett bl.a. väskor och mobilfodral och............................................................................................................................

...............................kolla här vad jag fick se hos Mia på GARN och CAFÈ i Smedby. Mormorsrutor som örhängen !!! Hur gulliga som helst.


Fredagsmys är snart på G ! D.v.s. tv-tittande och virkande. Och något gott att äta. Hoppas du också får en skön fredagskväll.

2 kommentarer:

Inga Larsson sa...

Jag och många av oss som håller på med lappteknik kallar halvfärdiga arbeten för UFO:n
Jag har många sådana av alla möjliga ..och nu börjar jag med kort också!!! Hur ska detta sluta.
Ha en skön helg// Inga

Lena sa...

önskar er en härlig och mysig helg!!!

Vi har ätit tacos, Elisia har varit på disco och nu sover de gott..hoppas jag!! =)
Vi har..eller jag har gjort creme brulee som vi ska smaska på...

kram