Sidor

onsdag 21 april 2010

Nu é dé vår ! Eller ?

Idag kunde man väl hålla sig för skratt när det låg SNÖ på marken. Som tur är har det redan smält bort. Det blir mycket gnäll om vädret tyvärr. Det är ju den där längtan man har att känna vårvärme, lyssna på fågelkvitter, känna doften av grönska och blommor. Men det kommer väl. I protest har jag gjort ett vårkort med språng rakt ut i vitsipps-blåsippsbacken. Snobben hoppar egentligen ner i en lövhög på hösten , men det har jag kamuflerat med blommor. Min hund älskar att hoppa ner ibland grästuvor och snusa på alla nygamla dofter. Morgonpromenaden tar en väldans tid nu sedan snön försvunnit.
Alfabetet är mitt allra käraste Tangerine. Jag letade runt i hela världen för att få tag på skuggorna och hittade dem till slut i Norge. Min dotter letar efter skuggorna till alfabetet Venus. Ser ni det någonstans, snälla berätta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

onsdag har varit i Tingsryd idag med jobbet. Det låg fullt med snö inne i smålandsskogarna!
Vi har varit på Börjes i Tingsryd och handlat till våra djur.Pedas fick en salva . sedan köpte jag blomfrö och vårplantor.Det är ju ändå vår! Aprilsnö ger "fåragö" sägs det, så det är nog som det ska vara med vädret! Hälsn. Ellinor

Soulsister sa...

Underbart kort, blir alltid lika glad när jag tittar in på din sida. Vilken skaparglädje!

Lena sa...

Coolt kort!! Och va kul att du fått kontakt med en gammal jobbarkompis till Tåmpa, bara så där...som sagt, världen är liten...

Såg snön falla igår och fick oxo hålla mig för skratt..som tur är var den borta imorse när vi skulle cykla...

Hopaps ni hade trevligt ikväll!!

Kram från "dotera"