Sidor

söndag 4 april 2010

Födelsedagskort

Påsken fortsätter med mycket god mat och trevliga träffar med familj och vänner. Igår firade vi Anna 8 år. Hon fick ett pyssel-kit av oss, precis som hon hade önskat sig. Ännu en i familjen som älskar att pyssla. Imorse var det soligt och skönt väder, så jag tog en promenad bort till blåbärsskogen. Det är så fint med lite blåbärsris bland påskliljor och i påskkrukor, så jag tog ett knippe med hem. Tänk vad man är lyckligt lottad som bara kan gå rakt ut i skogen bland fågelkvitter och skogsdoft. Det grämer mig att jag inte fått ögonen på tranorna som bor här. Det har maken. Men jag hör dem titt som tätt. Nu har även sädesärlan anlänt. I em slog vädret om och det blev mulet och lite ruggigt. Men vad gjorde det. Då kom vår stora härliga familj (nästan alla) till påskmiddag. Och barnen fick leta påskägg som påskharen gömt ute i trädgården. Oh vad jag tycker om våra familjeträffar !! Och mina äggfack, äggvärmare och några påskrishattar fick nya ägare. Det är roligt att ge bort sådant man själv har gjort. Eller hur ?

Här är kortet till Anna. Papperet är så roligt tycker jag. Och stämpeln är från Skogstokiga.
Sista påsklediga dagen imorgon . Tiden går rasande fort !! Ha det påskgott ännu en dag !!

2 kommentarer:

Gurkiss Scrappande sa...

Jätte fint kort...

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Anonym sa...

Tack för igår, jättetrevligt! Ser fram emot torsdag då vi åker till Stockholm. Det ska bli riktigt kul!
Kram Camilla