Sidor

tisdag 27 april 2010

SOMMAR; SOMMAR; SOMMAR ?!?!

Tro det eller ej .....denna bild tog jag ungefär kl. 16 i em !!!!!!! Hörde på radion att Kalmar har varit varmast i landet idag och det kan jag härmed intyga. Det är faktiskt skugga där denna termometer sitter och inget fusk här inte !!!!
Sååå kraftfulla rabarberbladen är när de knölar sig upp ur jorden. Snart dags för årets första rabarberpaj. Den här plantan brukar få bautastora blad . Ifjol gjorde vi ett mastodontbetongfat. Två stora starka karlar behövdes för att flytta det. Ska visa senare.
Det blev en eftermiddagspromenad i det vackra vädret. Och vad glad man blir när man ser hur våren stormar fram ute i naturen . Gulliga gullvivor !!!! REDAN !!!!!!!!

2 kommentarer:

Lena sa...

Åhh vad härligt!! Kände av värmen ikväll när jag cyklade hem!! Trots blåsten...rabarberpaj är inte fel!! Lääänggtar..mums!!

kram=)

Vera sa...

Åhhh... vad jag blir avis!!! Visst är våren på väg här oxå men när man ser framfarten nere hos er så inser jag att vi har låååångt kvar *s* Nästan 20 grader... i skuggan!! Lyllo er :)

Snitsig grattis-påse du hade i förra inlägget, det gäller att ta tillvara på allt spill- nån gång kommer det uppenbarligen till användning ;)

Ha det gott i vår-småland :)
KRAM