Sidor

måndag 26 april 2010

Grattispåse

När jag skär cardstock till ett kort brukar jag skära bort ca 1 cm för att kortet ska få plats i kuvertet. Jag har länge funderat på vad man kan göra av alla de smala spillbitarna som blir. Då fick jag se ett tips på en rosett av remsor och det var ju precis så jag skulle göra. Dessutom vek jag en vanlig påse efter beskrivningen av Presentpåse på Skapligt enkelt.
Så här ser rosetten ut på nära håll. Jag klippte varje remsa 20 cm , limmade ihop , gjorde hål med en nål mitt på och satte ihop remsorna en efter en med en brad. Till sist limmade jag fast den på påsen och även en grattisstämpel. Det är väl bra när man kan ta vara på spillbitar, eller hur ?

3 kommentarer:

Mormor S sa...

Det måste varit kul att vara på Scrapträff. Träffa fler som håller på med samma saker.
Jättefina rosetter som du har gjort.
hälsningar Siv

Lena sa...

Fiffigt värre....det blev ju en jättefin påse!!

kram

Anonym sa...

TACK för detta var ett kanon tips!!
Vårskön påse... : )
Så mycket du hinner med att scrappa.