Sidor

onsdag 15 mars 2023

13 ÅR HURRA HURRA HURRA !!!!

HURRA
för min blogg som fyller 13 år. 


Jag fick den i födelsedagspresent av dotter min för precis 
13 år sedan . 

TACK TACK TACK !!!!!

Och det har varit 13 roliga glada kreativa år som jag blickar tillbaka på med stor glädje. Många besökare här under årens lopp, har blivit vänner "för livet" .

Nu tänker jag fortsätta många år till , hoppas jag i alla fall. 

NU KÖR VI !!!!!!!

Dagens lilla berättelse.

Jag  har plockat dessa vårblommor just dessa dagar , kanske inte varje år, men i år är det "kört". 

Åtminstone på "mitt ställe"  Så här ser de ut för ett par dagar sedan.


"Blåsippan ute i backarna stå . Niger och säger att nu är det vår "

NEJ NEJ !!!

Vi får vänta lite till. Men snart så !!!!

Fortfarande drar jag ner mössan långt över öronen, för det är kallt, kallt ute.


Men man kan ge sig ut i skogen och grilla korv . . . .  och sitta och mysa vid elden.

VILKA. .. .  ..

ska äta alla dessa korvar  tro ???  Det får ni fundera på ett tag .


OZKAR kanske ?
 
NJAAA NÄÄÄ !!!!


Tillbaka till vårblommorna !!! 

 Vid en riktigt solig, läig plats har jag faktiskt hittat en , ja en enda svalört . 
Den hade nog förirrat sig upp i solvärmen för sen kom snön igen. 

Stackars blomma. 


VÅREN kommer nog när den ska . 
Blommorna vet sin tid. 

Och vi vet minsann också vår tid,

 när det är dags att ladda upp för tårtkalas t.ex.


MUMS,  MUMSELIMUMS  !!!!!!

Det här var en tårta som "inte gick av för hackor".

Nu får jag hålla er lite på halster, för tårtan är inte uppäten, sången har inte tystnat, 

men snart så ska ni få "vara med" på kalas här inne på min blogg. 

HURRA för min BLOGG
13 år !!!!


11 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Grattis, jag har alltid tyckt det varit roligt att läsa på din blogg, och se alla underbara kort du gjort, så jag är glad att du vill fortsätta att visa och skriva.
Grattis igen
Kram

Evy sa...

Grattis till dig och din blogg. Jag är så glad att det fortfarande finns bloggar att följa och läsa. 🥳

Mamma C sa...

Stort grattis på 13-årsdagen för din blogg.
Carin

Paradiset Kaos sa...

Grattis på 13-årsdagen!
Alltid lika roligt att läsa den.
Fortsätt blogga!

Eva Sundström sa...

Grattis till tonåren! Hoppas verkligen att du fortsätter blogga. Alltför många har lagt av.

Bibbis blandning sa...

Grattis till dina 13 år. Jag är inne på mitt elfte år nu men jag känner att jag blir segare och segare med inlägg.
Men visst är det kul och när man tittar tillbaka så har man förändrats på olika sätt under åren. Det tänker man inte på annars men när jag har läst så ser jag att jag "gamlats".

Och visst är det härligt med alla bloggvänner man får och som man skriver med privat också numera. Bloggen har verkligen tillfört mycket i ens liv.

Jag tycker ju så mycket om att komma in hit till dig för du har alltid så fina bilder och mycket smått och gott att berätta om. Jag är fortfarande avundsjuk på din resa till ljusfabriken *S*.

Det ska bli intressant att läsa ditt nästa inlägg för du har gjort oss alla väldigt nyfikna.
Tills dess ska du ha det så bra som du bara kan och vara rädd om dig.

Bibbis blandning sa...

Grattis till dina 13 år!
Nog är det himla kul att blogga och precis som du så har jag fått bloggvänner som jag skriver med privat också.
Ibland går det lite tid mellan inläggen men jag ska nog försöka hålla igång lite till.

Det är alltid så kul att titta in till dig för du har så fina och roliga bilder och alltid något att berätta.

Nu har du gjort oss alla väldigt nyfikna på vad nästa inlägg kommer att handla om så vi hoppas att vi inte måste vänta alltför länge.

Du var fin i luvan och halsduken. Det är ju fortfarande kallt på mornar och kvällar så det satt nog inte i vägen.

Ha det fint så fortsätter vi att följa varandra i många år till.
Må gott och var rädd om dig.

Hantverkarglädje sa...

Grattis till dig Eva med dina 13 år i bloggvärlden. Visst är det roligt och intressant att blogga. Som du skriver, man får ju vänner också. Många nya bloggar uppstår och andra försvinner. Du har varit med länge, så även jag. Har tänkt till någon gång hur intressant skulle det inte va att få ses en skymt någongång. Så du vet, ni har säkert "vägarna genom Finland" någongång, då är det bara att höra av sig. Ni får vara glada att ha bar backe, här är vi nästan insnöad ännu. På minus varje natt så våren går långsamt. Påsken emot och här väntas de små påskhäxorna som drar från hus till hus och vill ha godis på lördag. Jag är laddad med godis varje år. Glad Påsk till er.

Hantverkarglädje sa...

Grattis till dig Eva. Tänka sig jag bara började granska när jag själv månne började blogga och det var i februari för också tretton år sen. Ja som du säger, tretton roliga år. Ja visst även jag tänker fortsätta. Många har både börjat o slutat under denna tid men tänka sig att vi ännu har kontakt, underbart tycker jag. Känns nästan som jag känner dig på riktigt. Skulle va trevligt att träffas på riktigt men lite väl långt. Följer så gärna din blogg så jag är bara glad att du fortsätter. Såg att även ni har senare vår i år. Vi har fortfarande rätt rikligt med snö om än det minskat en del. Väldigt solig Påsk ändå här så vi får väl bara fortsätta å vänta. Ha det fortsatt gott o bloggvärlden.

Hantverkarglädje sa...

Hej! nu testar jag än en gång att bara slänga in en kommentar så där. Jag har skrivit två gånger kommentarer men fattar inte varför de inte kommer in. Få se hur det lyckas nu. Siv på Hantverkarglädje

Bibbis blandning sa...

Nu gör jag ett tredje försök att få iväg en kommentar till dig för jag vill ju gratulera till dina 13 år. HEJA DIG!
Jag är inne på mitt 11e år och visst är det kul.

Man har ju träffat många genom bloggandet och det har tillfört massor av härliga roliga grejer. Så vi fortsätter blogga.

Fin bild på dig i din mysse och din sjal. Är det kärleksknutar?

Nu är jag rejält nyfiken på att få veta vad som firades när det både sjöngs och kalasades väldeliga. Det blir spännande att få läsa om.
Hoppas nu att det här tredje försöket att kommentera lyckas.

Ha det så bra som du bara kan och var rädd om dig.