Sidor

onsdag 20 december 2017

Vi känner oss. . . . . .

. . . . ganska redo att fira jul nu. 

Det har varit mycket pysslande och scrappande  och här kommer ett axblock. 

I vår ÖPPET HUS -grupp gjorde vi julgrupper till advent. Inte med blommor utan med det naturen bjuder oss på . Vi skaffade kakformar, tekoppar , pynt m.m. på loppisar  som vi använde . 

Det blev en härlig kreativitet och alla planteringar blev superfina.




För något år sedan fick vi en stomme till en julbock , och nu är den klädd och vi pimpade den med en ljusslinga också. 

Fint vid entre´n. 


När vi ändå är inne på naturmaterial så har även mannen varit i skapartagen och gjort änglar av vedträn . 

Jag är stolt och impad !!!!


Vem vill inte ha en smällkaramell va ??!! 

Och speciellt en som glittrar och med RUDOLF med röda mulen på. 

Åker man till LONDON dåochdå så kan man hitta material till en sådan 



Ingen jul utan hemstöpta ljus alltså !!!!!!


Det viktigaste av allt . . . . det sexarmade grenljuset, familjeljuset. 

I år blev det extra fint tycker jag . 


Familjens godisträff är också avklarad och resultatet blev så här . 

Blir du sugen nu ????


ELVIS inte bara sjunger julsånger för oss. . . . . .  .


. . . . .vi äter också upp honom . Haha !!!!

Formen hittade jag i Lybeck .


MAGNUS ....
är den som sjunger live för oss. I år reser han runt i Sverige med "Änglarnas tid ". 
Jag tyckte att årets version var den finaste . Den var mäktig, ja magisk !!

Han blev helt rätt belönad med riktigt tjusiga recensioner från vår lokala tidning. 

Hoppas att du har en biljett till någon av de resterande föreställningarna. Då är du lyckligt lottad !!


Till sist några julkort bland alla .



Och en scrappad chokladask som vi gav vår veterinär för hennes kärleksfulla omsorg om vår älskade 

AJAX !!!


KRAM på er alla där ute i julruschen !!

Eva

6 kommentarer:

SusanLotus sa...

Åh! Vi är verkligen impade vi också!
Gubben sitter bredvid mig så jag visade
honom direkt vad han borde göra... ;)
Mer än så blir det nog inte.

Men julgodis... Gud, så gott det ser ut!

Fina kort, julgrupper och coolt med dina
Elvis pepparkakor. Det ska vara du för det.
Vad hette förresten Elvis hem som du besökte?

Smällkarameller väcker minnen från skoltiden.
:)

Ha det bra!
Kram Sussie

Skaparglädje sa...

Oj, vad ni pysslar och donar, mannen och du, gott godis, fina julkort, änglar och hemstöpta ljus. Ja, allt verkar klart hos er, det är väl bara julgästerna som fattas.
Jag är nästan klar också lite matlagning och julhandling kvar, sen så...
Julkram från Anne-Lie

myrica sa...

Så mycket fint du har gjort.
Vill önska dig en trevlig Jul Helg.
kram

Loppisälskare sa...

Så mycket fint härligt pyssel. Här blev det inget av den varan i år, inte ens julkort. Har firat jul med hela familjen redan men det blir en del på julafton ändå. Lite synd att snön försvann. Nu njuter jag av jullov efter några späckade veckor.
ha en riktigt skön och härlig julhelg.
Kram RosMarie

Anonym sa...

Men oj vilken aktivitet det är här hos dig. Hos mig är det stilla stilla. I år ska jag fira jul hos min dotter och mitt barnbarn. Det blir roligt med en ny tradition. Man får skapa nya sätt att fira jul nu när mannen inte längre är med.
Jag har gått i stå vad gäller julen och har inte gjort ett dugg hemma. Som tur är så har jag en dotter som är mycket duktig på att laga mat och baka och som dessutom tycker att det är roligt. Barnbarnet vill vara med och fixa och dona och skapa nya traditioner.
Det blir första gången som vi inte firar här i huset. Men jag tror det blir fint med nytt.
Jag tyckte mycket om det fina familjeljuset.

Unknown sa...

Tack så hjärtligt för det fina julkortet. Jag fick ju det du visar i blogginlägget hoho.

Mycet gotter ni ska knapra på i helgerna, men är ju så gott.
Fina ljus som ni stöpt som alltid. Familjeljuset är finast.

Blev ingen Magnus konsert för mig, jag mådde inget vidare. Men förstod att ni njöt ni som var där. Min syster med man var där bl a.
Kram från Lotta