Sidor

torsdag 12 juni 2014

Vi firar

 Nu har vi firat en student i familjen med blommor, elsladdar ( nybliven elektriker )
och . . . . .  .   . 

 . .  . . . givetvis hade farmor ( = jag ) virkat en studentmössa med några blommor att hänga runt halsen.
 Och här kommer årets sista studentkort för min del. Nu packar jag ihop allt studentpynt till nästa år.
Alla mina studentalster ligger kvar ett tag till under fliken längst upp. Jag har ju även konfirmationskort där.

Nä, nu är det annat firande som fortsätter veckan för oss. Det kan mycket väl bli en grillafton utomhus, vem vet.
Jag har använt ett embossat papper som grund, motivet med grillmästaren kommer från laPasche likaså texten BBQTIME. Blommorna har jag "slaktat" från en ljusmanschett. De prickiga träden är utklippta från ett gammalt  mönsterpapper. Prickigt band och ett stansat bi från en die.
 Utmaningar :
Sommarkorten innehåller ofta fjärilar på något sätt, som papperet här från Reprint, och fjärilsdies från Joanna Sheen ( tror jag, lånade). Den fina väskan är från Creative Expressions och den har jag stämplat och embossat och sedan målat med Promarker.
 Utmaningar :
Här är det också fjärilar på papperet som är embossade med en folder i cardstock och fjärilar även i texten "Butterfly kisses" .
Man behöver ibland inte så mycket pynt på ett kort. Det enkla kan vara väl så fint.
  
 Utmaningar :
Just precis. . . . .  . det enkla kan vara det vackraste, som t.ex. Blomman för dagen. Den första har jag sått i flera år . Anspråkslös, men åhhh så vacker.  Den andra sprakande färgglad.
Vilken gillar du mest ???

Ni skulle se min sibiriska björnbärsbuske. Den har sannerligen dignat med blommor. Humlor och bin har haft en guldgruva . Nu är jag väldigt förväntansfull på hur skörden ska bli.

På tal om skörd. . . . .  
Dags att skörda första gurkan i växthuset.
Man kan inte klaga.
Vad sägs om den skapelsen ????

18 kommentarer:

Unknown sa...

WOW! Vilken stor gurka som växt fram. Det är nog dags att skörda den :-).
Jag tyckte nog om den första blomman, den ljusare mest. Men den andra var också fin.
Och som vanligt levererar du underbara kort.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

onkis sa...

Grattis till eran student!!
Mina gurkor i växthuset är jättesmå än, men det är många på gång :)
Jag gillar blomman för dagen, har en blå på våran uteplats som slingrar sig så fint.
Kramar!

Huset bakom lindarna sa...

Jag har aldrig testat att så gurka, kanske borde göra det fast jag har ju inget växthus förstås.
Blomman för dagen är däremot en växt jag testat och nu har jag även sått sumpört, tack vare ditt tips!! Får se om jag lyckas men den börjar titta upp, det var bara ett par veckor sedan jag sådde den.
Kortet med väskan gillade jag bäst i dagens fina samling!
Kram /Finas mammis

Skaparglädje sa...

Men oj, redan gurk-skörd, värst vad det växer hos dig. Jag tycker mina växter står still.
Kram från Anne-Lie

Maja sa...

Grattis till er student och till ert eget jubileum! :)
Oj redan en gurka!! Vackra blommor och kort!
Kram

Ulla sa...

Ja det är trevligt att gå på student och få ge presenter, fin studentmössa du har virkat. Mina student papper och stämplar får också åka undan nu, får väl börja med julkorten har bokat ett bord på vår julmarkand i december som jag skall stå och sälja kort samt armband som jag gjort. Jättefina studentkort. Tycker båda är lika vackra. Vilken gurka den går inte av för hackor.
Kram Ulla

Cards By MI sa...

Många tjusiga projekt här igen. Kul att se. Gillar dina fina kort och charmiga sommarkort. Tack för att du är med i vår utmaning hos TPS denna veckan.
Kram
Marie

Unni A sa...

Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår hos Card and Scrap med det vakre sommerfugl kortet! Vakre farger og embossing og så flott tekst.
DT Unni A

myrica sa...

Så härlig bloggsida, den var fin, och blommorna, det är så ljuvligt
med alla blommor nu, ha en fin helg
kram

As.I.Do.Rodos. sa...

Wonderful card. Thank you for joining us at I♥Promarkers challenge good luck Ginny x

Vannessa sa...

Your BBQ card is just perfect for our Summertime Challenge this week. Thank you for joining in The Paper Shelter Challenge this week.

Hugs, Vannessa
TPS DT

Winkel's Crazy Ideas sa...

Såå fine kort du lager! Studentluen om halsen var kjempefin også. En virkelig enorm agurk og skjønne blomsterbilder. God helg til deg og dine Eva, Klemmer, Pam

Rumpetuss sa...

Å vad härligt det är med student! Jag har också virkat studentmössor på löpande band, tre stycken :0) vilken härlig gurka, kan tro att den kommer smaka riktigt gott!

onkis sa...

Hejsan!

Du har en liten överraskning som väntar på dig i min blogg :)

Lotta sa...

Oj oj vad ni firar!! Kul med student och kalas mm.

Va kul att du har Instagram nu. Så fort o lätt man kan dela med sig av en bild där vad som händer i livet.
Jättekul.

Har du kommit igång med Wordfeud med?
Kram Lotta

Hantverkarglädje sa...

Verkar som du har energi så det skulle räcka till fler. Alltid så vackra kort och när du gör dem själv kan jag tänka att de blir lite personliga till mottagaren.
Minsann vilken gurka, dubbelt upp.

Lynsey sa...

Beautiful card! Thanks for joining in with the Crafty Ribbons Challenge this week!
Hugs Lynsey x

thecraftycavalier sa...

Fabulous fun card! Love the image. Thank you for playing at CLF, hugs, Jayne