Sidor

måndag 30 juni 2014

Det är . . . . . . .

. . . . .  . dags nu. Har ni sett !!!
 Min Picasso blommar , bara första blomman , men ändå.
 Jag tog egna frön ifjol, men de var så minimini så jag visste inte om det var riktiga frön. 

Jag bara älskar den här färgkombinationen . . . .cerise och lime. 

DEN ÄR SÅ SNYGG !!!!!


Här är vår jasminbuske . Den har verkligen blivit en bautabuske . Kolla bara äppleträdet bredvid !!!!!
Vi planterade den när vi flyttade hit , så ni förstår att det är många år sedan.


Äntligen hade vi scrapträff !!! Vi var bara fem som hade möjlighet så vi höll till i mitt uterum .
 Kreativt kaos blir det alltid, men resultatet blir oftast fantastiskt . Inspirationen flödar och resultatet därefter.

En härlig dag !!!


Här är några av mina skapelser. 

Konfirmationskort med sommartema . Blommorna är precis som de aktuella i verkligen , prästkrage, blåklint och vallmo. Stämpeln kommer från Bildmålarna och är målad med Promarker. De små fåglarna i trädet har jag stansat ut från en TONICSpunch.

Utmaning :

Kunde inte låta bli att göra ett bikini-kort. Det är ju det här motivet man längtar efter i verkligheten.

Var håller den somriga sommaren hus ???

Sommarpapper från ett block, sjöstjärnorna är stämplade och målade med Promarker, bikinin är tygstickers , bandet från Craftfairy.


Motivet är en 3Dbild från ett klippark, die med fjärilar från Tonics, biet en gammal singeldie, bandet har jag hittat i en lokal butiks 10kronorslåda.


Nu är väl inte jag en person som stressar så mycket , men jag sitter gärna en stund och stickar mest vid teven.
 Men det går trögt med sommartoppen. 

Det kanske blir så att det blir en sommartopp till nästa sommar istället.


Är egentligen lite sugen på ett virkprojekt att ta till . Ska nog rota runt bland mina mönster. 

Hoppsan . . . . . nu har nog bullarna jäst färdigt !!!!!

PS Har fått en massa skräpkommentarer på sistone. har ni ??? Jag har en filtrering inlagd, men måste tömma den dagligen.Jag har märkt att det är ord i mina rubriker på inläggen som kan locka till sig skräp.
 Eller ???? DS

11 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken underbar jasminbuske!! Jag älskar den.
Härlig färg på första blomman.
Visst är det underbart med alla färger och blommor nu på sommaren?! I love it!!
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Anneli Mellstrand sa...

Tack än en gång för i Lördags toppendag .......

Dina kort blev fin fina
Vi hörs snart
Kram
//Anneli

Skaparglädje sa...

SÅ vacker den är din Picasso, jag satte också frön från den plantan jag fick av dig, men inga frön grodde. (de var så rackarns små de där fröna).
Jobbigt med skräppost, jag har klarat mig, än så länge...
Då blir det nybakta bullar till eftermiddagskaffet hos dig idag.
Kram från Anne-Lie

Huset bakom lindarna sa...

Ja vem har inte fått skräpkommentarer, minst tio varje dag, jag tröttnade och tog bort möjligheten att kommentera anonymt och vips så försvann de! Dina petunior är helt underbara!
Nu måste sommarvärmen komma, nu längtar vi efter barfotaväder!
Kram/Finas mammis

onkis sa...

Har nog aldrig sett en Picasso blomma, men den är väldans vacker..
Har också en sådan maffig jasminbuske, dom luktar såå gott.
Va roligt med träff och fina kort fick du gjort också :)
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Den kom petunian i år också! Var det inte så att den hette Picasso, eller är jag ute och snurrar nu, den är i alla fall urläcker.
Och så tänker jag, sitter ni ute och scrappar - blåser inte grejerna bort då....? Hoppas inte det.
Schersminen är minst sagt imponerande! Och doftar gott antar jag!
Agneta kram

Maja sa...

Ljuvliga färger på Picasson! Vackra kort!
Härligt med kreativt kaos!! :)Kram

Ulla sa...

Så underbar färg på Picasson, vi har också 2 jasmin busker i trädgården men de klipps till varje vår av min man de får inte växa fritt. Så trevligt att träffas då och då, få lite inspiration och att bara träffas och prata lite. Underbara kort har du också gjort, jaså du bakar också bullar det gjorde jag i måndags plus en mjuk kaka och bonnakakor med choklad.
Ha det bra hoppas värmen kommer snart nu när man börjat sin semester.
Kram Ulla

Lotta sa...

Ohhh jasmin luktar ju så gott. Lyckliga ni som har en sån stor buske i er trädgård.
Ni verkar ha så kul när ni samlas och scrappar. Minns hur det var i Reumatikerföreningen när vi samlades varje måndag för att tillverka olika hantverk till årliga julmarknaden på Skälby. Det var tider det!!

Nu ska värmen komma sägs det :-)
Kram fr Lotta

Amy A sa...

All your cards are stunning. Beautiful design elements. Thank you for joining us at Sparkles Monthly Challenges this month and Good Luck. We hope you join us again.

Amy- DT Sparkles Monthly Challenges
{Lil Cutie Creations}

Helen sa...

Great cards - love the way you've put them together.

Thanks for joining us at Sparkles.

Helen N x