Sidor

onsdag 18 juni 2014

En vas

. . . .  . till midsommarens firande. 
Det är så roligt att ta fram dukarna jag fyndat på loppis med dans och spel iklädda folkdräkter. Min egen Skånedräkt (Oxie) hänger långt inne i garderoben och det är kanske därför den har "krympt". Synd. 
Vasen med sommarbuketten är också ett loppisfynd, signerad Elsi. 



Jordgubbar har jag virkat många ,men bara de här finns kvar hos mig. 


Såklart ska också den plastiga 50talsljusmanschetten vara med. Och lite annat också.


Prästkragar har vi också ute, de står tillsammans med aklejorna, och borstnejlikorna i kanten på grusgången. 
År efter år !! 
Jag vet inte hur de hamnat där, men det är riktigt snyggt när de blommar.


Nix !!! 
Det här är ingen blåklint . Den heter monke och är ganska lik
( vilket konstverk på nära håll !!)



 Och titta här . . . . . .  Nu står jag på vägen vänd åt vänster . . . . . . 


. . . . och nu åt höger. Längs hela vägkanten så långt ögat ser växer dessa söta små blommor. Jag vet aldrig att det varit så många förut. Det är så man hoppas att de inte ska komma och slå vägrenen på ett tag.


Vi har redan frossat i jordgubbar. Det har säkert ni också . Det står ungdomar och säljer i vartenda gathörn i Kalmar. 
På ett ställe kostade de bara 15 kr. Billigt. Det var därför jag gjorde jordgubbssylt häromdagen. 
Och så hittade jag en stämpel med en syltburk som hamnade på detta kort.


Några blomsterkort hamnar i min låda, bra att ha , men . . . .  .


. . . .  .kuvertkortet med ett superläckert jordgubbspapper är redan hos någon annan.

Utmaning :

Ni måste också få se vinsten som kom från ONKIS igår. Vilken lycka för en scrappare att få en sådan hög med charms.


Dags att stå i startgroparna för midsommarfirande med allt vad det innebär. 
Frågorna hopar sig . . . .  .finns det några potatisar i vår hink som mannen satte i april ???

Ska vi kunna hänga med på "små grodorna " i grannbyn eller stänger vi in oss i uterummet medan regnet skvalar där utanför ???????

Hur som helst . . . . . . 


alla go´a bloggvänner.

10 kommentarer:

Ulla sa...

Ännu en vacker sommarbukett, imorgon när jag arbetat färdigt efter middag skall jag hem och städa, därefter blir det en runda med cykeln för att plocka midsommarblomster till vår altan. Fina jordgubbar, jag har ju en också som jag vann förra året. Måna fina kort och jordgubbskuvertkortet är jätte fint hos dig också.
Glad midsommar 1
Kram Ulla

Skaparglädje sa...

Så midsommarpyntat och fint du har det. Här är det mesta också klart ska bara handla i morgon också.
Så många fina scrap-papper du hittar, somriga och fina.
I lördags gjöt dottern och jag lite betongsaker. En del blev bra en del lossnade inte ur formarna trots att vi oljat in dem :( , så kan de gå.
Passar på att önska dig en riktigt fin midsommarhelg.
Kram från Anne-Lie

Anna sa...

Åh, så fint du har det.. Härligt med midsommarförberedelser.. Vi ska iväg och plocka blommor i eftermiddag som ska bli kransar till barnen..
Söta kort du har gjort!!
Kram Anna

onkis sa...

Grattis till din vinst,
hoppas att du kommer att få mycket glädje av den :)
Midsommarblomster som man plockar själv är väl vackrast att ha på bordet.
Vilka läckra jordgubbar du har i din skål :)
Kram och jag önskar er en regnfri midsommar.

Unknown sa...

Verkligen fina blommor. Den blå tyckte jag var riktigt vacker. Det är så enormt somrigt när man ser en massa blommor vid vägkanten så som du fotat det. Härligt!
Som vanligt levererar du underbart fina kort.
Ha en fin dag

Kramar
Lene

Lotta sa...

Det vackra jordgubbskortet hamnade hos mig ju. Så glad för det. Ska ge bort det till nån som älskar jordgubbar!!!

Fint du pyntat med duk blommor mm. Här kommer nog bara midsommarstången i bordsmodell fram och självklart sill o nypotatis.

Ha det bäst, kram Lotta
livetsbergodalbana.blogg.se

myrica sa...

Vill önska dig en Glad Midsommar.
kram

Huset bakom lindarna sa...

Glad midsommar på dej där nere i södra länet! Idag har vi inte fått en endaste droppe regn, men knappa 15 grader bara. Men det är väl nästan vanligare att det är så här än värmebölja. Hur som helst så är det midsommar och vi har hela sommaren framför oss! Underbara sommarbilder du visar!
Kram/Finas mammis

Evas Kvarnaro sa...

Ja låt dikerskanterna blomma, det är så vackert.
Vasen från loppis mkt vacker, passar bra till midsommar bordet.
Oj jag hör åskan, bäst att stänga av.
Ha det fortsatt gott i helgen/ Eva

Margareta sa...

Jag blir alltid på så otroligt bra humör när jag kikar in hos dig - och alldeles varm i hela kroppen - och det behövs verkligen idag, midsommardagen när vi har vass nordanvind och bara 8 grader!!
Så fint du pyntat och så många underbart fina kort du gjort!! Jordgubbar njuter vi också mest varje dag ( några i morgonfilen förgyller hela dan!)
Här i Björkebo njuter jag också en av dina virkade, som jag vann hos dig i fjol, för den sitter på nyckeln till mitt "kortmakeri"!!
Hoppas ni har en härlig midsommar, för det har vi, trots nordan!
Kram på dig!