Sidor

onsdag 31 mars 2010

Varannandagsväder

BRRR idag var det kyligt ! Det verkar vara varannandagsväder. Då blir det förhoppningsvis en solig härlig skärtorsdag. Nu ska jag visa resultatet av den inspiration som följde efter mässan. Det var ju så kul att hugga tag det man köpt : underbara vår-papper, blommor och band. Att sitta i sin pysselvrå med allt detta fina är en "lisa" för själen. Carpe diem, vad kan passa bättre till det här kortet. Gillar den här kloss-stämpeln från Stampabilities jättemycket. Snobben gillas ju av många så den är väldigt användbar. Carpe diem är från Skogstokiga och det vårgulliga papperet från Majadesign. Man får verkligen tänka sig för så man inte döljer hela papperet med dekorationer. Det vore ju synd.

Det här papperet är så läckert tycker jag. Kommer från Majadesign. Stämplarna är Hänglars och de har jag maskat. Inte så ofta man använder stansade pappersblommor nu. Det finns alltför många andra som lockar. Men det funkar ju också. Eller hur ?

Ett riktigt tjejigt kort blev detta . Samma papper som föregående och den söta tjejen är Skogstokig.
Vårens modefärg är turkos, inte sant ? Med det här kortet med Skogstokig stämpel vill jag önska alla en jättefin dag. Hoppas solen lyser lite mer hos er än här (totalt mulet !!!). Snart är det påskhelg !!! Kram på er

Have a wonderful day !

4 kommentarer:

Inga Larsson sa...

Så underbart härliga kort du gjort.Verkligt inspirerande.
Önskar dig en Glad Påsk// Inga

Lena sa...

Jättefina kort mamma!!! Tack för hjälpen idag!! =)

Kram

Mormor S sa...

Roligt att du hittade in till min blogg. Visst tror våra döttrar på oss när vi får varsin blogg av dem. Det är kul att dom inte tycker att vi är lastgamla utan att vi kan blogga också.
Vad duktig du är att göra så fina kort. Det har jag inte försökt med och det är nog ingen idé för där är det stopp på fantasin.
Du är välkommen tillbaka till min blogg. Det ärroligt att ha kontakt med någon som virkar och stickar.
Kram från Siv och Glad Påsk.

A'laEmmeli sa...

Hejsan Eva! Tack så mycket!! Va roligt att du vill vara med och fira med min blogcandy! Superfina kort du gör! Kram Emmeli