Sidor

söndag 21 mars 2010

Ett par dagar i STOCKHOLM

Oj vad dagarna går fort !! Jag har varit i Stockholm ett par dagar hos yngste sonen. Det blev bussresa upp. Jag tycker faktiskt att det är mysigt att åka buss, fastän det tar många timmar. Jag läser , lyssnar på min miniradio och virkar. Det blev en hel del påskpynt virkat under resan. Visar senare. I Stockholm blev jag grattad igen, bl.a.med ett presentkort från Skapahobby. Det är ett av mina givna mål när jag är i huvudstaden. På lördagen begav jag mig till butiken på Hornsgatan. Det är alltid så mysigt att titta in där och tjejerna är jättetrevliga och hjälpsamma. Men presentkortet ska jag spara till ett senare tillfälle. Läste nämligen om trevliga kurser där. Alltid kul att lära sig något nytt. Lördagen var en underbar vårdag så det blev en lång promenad utmed Hornsgatan. I ett gathörn fick jag se en minibutik som hette "Uppåt väggarna second hand". det var nog den minsta butik jag varit inne i, men den gjorde skäl för namnet. På väggarna var hylla efter hylla fyllda med nostalgi. Jag kände igen en massa saker som mina föräldrar också haft . Mycket 50-tal. Hittade där en häftig äggvärmare som jag ska försöka att efterapa. Återkommer om den. På vägen såg jag också TUPPEN utanför en afrikansk butik. Ja, det stod flera färgglada tuppar ute på gatan och även inne i affären. Den är gjord av plastkassar och påsar. Återvinning till max. Så här ser den ut ! Jag gick nämligen tillbaka till den här affären och köpte tuppen. Annars hade jag nog ångrat mig. Den ska få pryda trappan tror jag . Eller någon annanstans i trädgården. Ska försöka pilla lite och se hur den är gjord. Undrar hur Dennis kommer att reagera ?
Det blev mysiga dagar i storstaden. Även maken kom , med bil. Vi hann hem idag till Lenas födelsedagskalas. Där vankades hembakade frallor och världens godaste marängtårta med "bauta"blåbär. Mums Lena !!!
Vill passa på att tacka alla som skrivit gulliga kommentarer till mig. Det är jätteroligt. Och det känns verkligen som jag hamnat i en ny spännande värld.
Imorgon är en ny vecka med nya möjligheter !!

2 kommentarer:

Lena sa...

Tuppen är skitcool!!! Snacka om återvinnig!!

Kul att ni hann hem och fira mig..ja tårtan är grymt god, vi har ätit mer av den precis..

Nu ska jag leka med min födelsedagspresent..=)
Gissar att färgpatronerna tar slut snabbt...men så kul!!!

Tack för idag, Kram

Anonym sa...

Det var en helfräck tupp. Den tycker jag att vi ska dissekera noga.Väntar med spänning på dina nya virkalster gör din kompis i böljan den blå.