Sidor

torsdag 27 maj 2010

Slagen i luffarschack !!

Inatt (kl 3) när min man kom hem (jobbar natt ) var temperaturen på nollan. Vad gjorde han då ? Jo, tog två marschaller och satte in i växthuset !!! Påhittigt och omtänksamt. Undrar om någon förbipasserande såg detta . Vad de ska undra i så fall. Jag trodde aldrig att det skulle bli så kallt, men järnnätterna känner man ju till. Jag tycker förstås att det är järnnätter lite för många nätter.
Dags att börja tänka på flera födelsedagar och annat firande som vi har framför oss. Men än så länge har det bara blivit ett flaskkort. Det är så rörigt där mina scrapsaker ligger utspridda så jag drar mig. Här är det i alla fall . Jag gillar den här stämpeln från Stämpelgården i Malmö.

Lilla Anna, barnbarn nummer fyra i ordningen, har spelat luffarschack med mig idag i växthuset. Hon var en baddare ska jag säga.
Så här såg det ut när hon vann över mig. Vi spelade förstås flera gånger, så jag vann också, någon gång. Spelet är gjutet i betong med mosaikrutor. Och spelpjäserna är gjutna i isformar. Det är så jättekul att gjuta i betong och det blir alltid bra. En vacker dag kommer det bilder om detta här på bloggen.
Här sitter Dennis. Han är en mycket speciell katt och ser också speciell ut. Han liknar ingen annan katt i vår by och inte i grannbyarna heller. Vi undrar så var han har fått sin teckning ifrån ? I början var han jätteskygg, men nu är han mycket social. Och han och Ajax älskar varandra. Jag vet inte var man har fått uttrycket "som hund och katt" ifrån. Här stämmer det inte. Han är jätteduktig att jaga möss och t.o.m. sorkar. Och det är ju bra här på landet. För in i huset vill vi inte ha några möss. Nej nej !!!

I em har jag satt ut en del plantor så nu blir det att hålla tummarna för temperaturen i natt. Nä det går ju inte, för ikväll är det tvsoffan och virkning som gäller .Och förstås hålla tummarna för söta Anna Bergendahl. Det blir inte lätt med bara två tummar.
Två dagar kvar till min utlottning . GLÖM INTE DET !!!!!!!!!!!!!!!!

7 kommentarer:

Petra Maria sa...

Wow! Vilket snyggt luffarschack.
Ha det jättebäst
Skogstokiga bamsekramar
från mig

Lena sa...

Vill oxo ha ett sånt luffarschack..hojta till när det blir gjutning...några stora fat blir det inte för min del då det är smockfullt på vår balkong..och då är det försäsong ännu..mitt problem är att jag vill ha allt ju...=)

Dennis är jättesöt men tyvärr är jag inte så bekant med honom...=(

Jösses, det var pluspoäng för pappsen med marschallerna!!! Vilken ide!!

Efter en superkämpig natt med Elisia igår dover hon nu klubbad..hoppas det håller i sig...=S

Kram!!

skapa och inreda sa...

Det var en mycket omtänksam man måste jag säga:)
Planterade lite växter i dag så jag hoppas att vi slipper frostnätter, det vill vi inte ha.
Katten ser ut att ha fått sin teckning från helig birma eller ragdoll.
Vilket fint luffarschack! Ser framemot bilder på gjutning.
Anna vann inte, känns lite snopet.
Kram/Annika

Jenny sa...

Det där var ett riktigt roligt luffarchack!!

Här är en till som ska spana efter ditt inlägg med tips om betong-gjutning!
Jag och Dotera har flera gånger SAGT att vi ska prova med både fågelbad, krukor och trädgårdsprydnader men......det har aldrig blivit av....

Kanske din inspiration kan få oss att våga prova?

Ha en fin fredag!!
Kram, Jenny

Maria sa...

Hej!

Vilket fint "flaskkort" du har gjort! den som får det, måste väl bli väldigt glad.
Och så beundrar jag ditt luffarschack, jätteläckert! Jag har aldrig provat detta med betonggjutning, men det kanske man skulle testa.
Du gav mig i alla fall en rolig idé.....
Kommer snart på min blogg!

Ha en fin helg1
Maria

Fijaffa sa...

Vilket toppenfint luffarschack! Jag gick en kurs i betonggjutning i höstas och lovade då mina tjejer att vi ska gjuta betongkrukor i vår. Men sedan blev det bebis i magen och nu orkar jag inte med några betongsäckar. Funderar ändå på att gjuta lite småsaker med dem när sommarlovet kommer. Jag tror dete får bli ett sånt fint luffarschack, tycker det är en så bra idé. Man måste ju inte bara göra ljusstakar och krukor...

Bibabba sa...

Här är en till som beundrar ditt luffarshack. Hur snyggt som helst ju!
Jag hade tänkt gör ett i tyg med virkade pjäser, men detta var ju också intressant. Kanske ska göra ett till trädgården o ett till picnic-korgen??