Sidor

måndag 27 maj 2024

Ut på tur i våren .


   Alla dessa vackra tulpaner . 

Denna är verkligen unik i sitt utseende. 
För övrigt har jag mest röda ganska stora blommor , inga fransiga. 
Men ibland får man lite lust att sätta något som "sticker ut".


En överblommad maskros kan också vara en skönhet.
 Eller hur ?


Maj månad innehåller ofta utfärder. Åtminstone i min "värld".  

Tillsammans med mina stickande vänner i Stickcaféet åkte vi en dag  till 

Hönshyltegård 

och hälsade på alpackorna där. 

Dessa underbara djur. Så mysiga och , ja gulliga och väna. De kommer gärna fram nära och vill ha något "godis" (= en lövruska ).

 Kolla vilka sötnosar !!!




Sen måste man komma ihåg att de "bjuder" gärna på sin ull . Så skönt för dem att rakas av  den tjocka pälsen när det blir sommar. 

Och ULLEN, ja den tar vi gärna hand om . Den är i mitt tycke oslagbar .

Vi kardar och tovar och spinner till garn och stickar och stickar. . . .
det blir värmande alster . 

Eller kanske använder vår fantasi och gör något dekorativt.

 För flera år sedan fick jag i födelsedagspresent  . . . . en alpackavandring . . !!!!

Ja ni läser rätt. 

Det var i norra Skåne och ett tillfälle som har lagt sig varmt om hjärtat.  

Aladdin

hette min vandringskompis. 

Ni ser hur goda vänner vi blev. 


Tillbaka till nutid och nyinköpt alpackaull som ska bli . . . . .. .  . 
nä . . .det har jag inte bestämt än.

 Ni får se framöver.


Vi bor ju mitt i skogsbygden, ganska många mil till kusten. Men inte så långt härifrån ligger 

HINDSJÖN, 

 med ett naturskönt och mysigt badställe.

Dit kör vi gärna när badsuget pockar på. 
Eller bara sitter där med vår picnic och njuter. 



Nästa inlägg måste handla om 

O Z K A R 

och hans senaste bedrifter och framför allt framgångar. Ni får vänta .
 Jag måste samla mig till detta .

Ha det så fantastiskt skönt och bra i försommaren. 😄🌞





3 kommentarer:

Mamma C sa...

Det blir säkert något fint av garnet.
Kram Carin

Evy sa...

Åh vilken härlig badplats, det saknas hos oss. Vi bor nära Piteälven men det är väldigt strömt vatten. Kram Evy

Eva Sundström sa...

Alpacka ull är härlig att spinna. Nu var det längesedan jag hade den turen att få tag på den fina ullen. Inte bara maskrosor kan vara riktigt vackra somknopp, utslagen och vissnande! Ha det gott!