Sidor

onsdag 18 maj 2022

Tiden går .

NÄ, nu får jag ta tag i livet igen. 

Det hände ju något . . . . .och man landade i ett vacuum. Jag vet att ni alla har varit i samma läge. 
Jag gör nu ett försök att komma tillbaka i det som är så roligt och fyllt av glädje. 

MIN BLOGG. 

Så här är jag !!
Mitt i våren på gränsen till sommaren.

Fruktträden står i full blom, Insekter surrar. 
Det är vackert runtomkring, så man nästan tappar andan. 

  
Inte bara träden blommar , utan även blommor på marken. Här ser ni mina rosa konvaljer, hitkomna genom en vän bortåt Växjö. De ger mig en extra lyckokänsla. 

 
Äppleträd, körsbärsträd ger aning om en hel del frukt och bär framöver. 
Bara inte frosten sätter "käppar i hjulet". Vi håller tummarna så hårt det går.


Tulpanerna står i full blom. Röda, rosa, spräckliga, fransiga och så de här knallgula som har färg efter solen. Den som ger oss skön utomhusvärme. 


Mitt i allt detta glada förväntansfulla måste jag ändå berätta det allra sorgligaste som hänt oss. 

Vår älskade FRAZZE finns inte mer. 
Han fick tyvärr lämna oss strax före jul .


Men vi tar nya tag och det måste vi ju alla efter två märkliga år i våra liv.

NU KÖR VI VIDARE !!!!!!!!!!!

Kram Eva

4 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Men såååå trevligt att se dig tillbaka, har längtat efter att se din blogg uppdateras . och nu när vi har det som bäst, värmen på väg och alla vackra blommor som visar sig.
Jag blev lessen att höra att Din 4 benta vän inte finns lägre.
önskar dig en fin vecka
Kram

Hantverkarglädje sa...

Äntligen, jag har saknat dig här. Trodde att du gett upp bloggandet helt. Själv har jag svagt hållit mig kvar med bloggandet men inte haft nämnvärt att bjuda på. Har ju inget att berätta när vi mest suttit hemma i två år men ändå har jag klamrat mig fast i bloggvärlden. När en storm lugnat så har ju nästa tagit vid i vår värld. Någon gång skall väl allt bli bra igen får man hoppas. Ser att naturen hunnit långt hos er men i dag kom värmen till oss också så allt håller på att grönska lite. Hoppas få följa din blogg nu för något ger vi alla till varandra i bloggvärlden. Man inspireras ju av vad andra sysslar med. Ha det bra.

Eva Sundström sa...

Så skönt att du är tillbaka! Ibland måste man bara ta det lite lugnt och inte satsa allt på en gång! Tråkigt med Frazze. Många år sedan min lilla katt gick vidare men hu vad det kändes. Vid vissa tillfällen saknar jag henne fortfarande. Så prunkande fruktträd du har! Känns som om det är nu naturen är allra vackrast! Sköt om dig!

Bibbis blandning sa...

När livet vänder och man förlorar en kär följeslagare blir det ensamt och sorgset.
Jag är glad för att du sakta men säkert tar dig tillbaka och åter kan se det vackra i tillvaron. Du har det ju så rart hos dig.
Ha det så bra som du bara kan och var rädd om dig.
En riktigt stor och varm kram till dig från mig.