Sidor

fredag 7 maj 2010

Student - scrappat och virkat

Fredag och riktigt ruskväder här. Det är ju den här helgen man skulle ägna åt trädgårdsarbete, men istället ser det ut att bli mys framför brasan. Visst kan man klä på sig vinterkläderna och gå ut, men det lockar inte. Har i alla fall varit duktig och simmat med kompisen Solveig. Det var lugnt i simhallen och det gillar vi. Fikat på Kupan hoppade vi inte över och vi fick t.o.m. dit våra män. På Kupan fikar man stora härliga mackor, med rikligt pålägg till mycket bra pris. Ett tips !!! Blev inspirerad av min dotter och Soulsister att ta tag i studentattiraljerna. Så härifrån kommer också ett studentkort med en "gammal" Skogstokig stämpel.
Och dessutom gjorde jag några kort att hänga i blombuketterna. Bra att ha lite spillbitar till dessa.
Har sett att det finns virkade studentmössor på olika bloggar. Men den här har jag inte upptäckt någonstans. Det är länge sedan jag virkade dessa och de har prytt buffébordet både hos våra egna studenter och våra vänners. Diametern är ca 7 cm . Men var är beskrivningen ??? Den hängde länge på min anslagstavla vid symaskinen. Sen lånade jag ut den. Om jag har fått den tillbaka så har jag lagt den på en ny "hemlig" plats. Typiskt !!!

Här är en närbild, ifall någon gärna vill virka likadana. Man kan säkert lista ut hur man ska virka.
Idag har jag också hämtat bomullsgarn som jag köpt på Tradera. Billigt !! Och ännu billigare blev det när säljaren var så nära att vi kunde mötas. Vi möttes i en jättegullig inspirerande liten garn -och kuriosabutik i Kalmar. Bara det !!! Tack Mia !!
Nu har ni bara ett par dagar på er att vara med i Lenas jättefina utlottning. Klicka på bilderna till höger så kommer ni dit.
Nu ska jag börja packa väskorna för en ny scrapträff. Den här gången blir det i Torsås ( några mil söder om Kalmar). Inte första gången . Längtar !!!!!
Ha nu en skön fortsatt fredag, inom-eller utomhus, från mig som håller mig inomhus...........

PS ! Vera, nu lyckades jag , fast den vill bara fastna längst till vänster.

5 kommentarer:

Soulsister sa...

Oh så mycket fint här inne. Studentmössorna är ju bara bedårande! Jättefint Eva!

A'laEmmeli sa...

WOW va pysslig du är och vilka supersöta virkade studentmössor! Skulle oxå vilja lära mig virka lite - främst dekorationer som blommor till scrapbookingen! ;). Tack för din söta kommentar! Ja Rottneträffarna är jätteroliga tycker jag, Torsås år ju inte jättelångt heller - iaf inte från Öland väl för det ligger väl utanför Kalmar eller är jag helt ute och cyklar!? Kanske man skulle vara med på en sån vid tillfälle. Vore kul! Kram Emmeli

skapa och inreda sa...

Du är så härligt kreativ Eva!
Blir glad när jag tittar in till dig:)
Kramizar/Annika

Lena sa...

Studentmössorna är jättefina och även de scrappade alsterna..måste göra fler..har nog bara gjort ett än så länge..

Kram

Anonym sa...

Vilka jättefina studentmössor!!
Här händer saker hela tiden.
kram Solveig