Sidor

onsdag 7 februari 2024

Vinter igen !


Så blev det VINTER igen hos oss . Snön har vräkt ner. Och det blev att ta fram snöslungan . 

Jag som trodde . . . . .  . 

🌷🌷



OZKAR bryr sig inte om det ena eller det andra snöläget,  men han gillar att pulsa runt i snön. Det kan bli jobbigt att få bort snöbollar runt tassarna på honom. 
NU har ju husse skottat undan snö så han kan springa runt utomhus. 


Behöver minsann friseras, eller hur ? 

Det blir mycket innemys den här tiden. 
Antingen sitter jag bland papper , dies och pappersblommor och gör kort.  Vi har en lång rad födelsedagar från januari och framöver i familjen , så det gäller att ha inspirationen på topp. Visar  dem snart.

Ofta tar jag  fram garn och stickor eller virknål. Sitter gärna vid brasan. 
🔥

EXTRAMYS !!!

Just nu virkar jag små harar att pryda ris med.
Visst är de lite gulliga ? !  ? !
Och lättvirkade.



Så här ser de ut färdiga.


Något för påskriset . 

Eller bara ändå. 

Så är dagsläget . 
Dags att förbereda kvällens träff med kompisar. 

Ses snart igen !!!


4 kommentarer:

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Ja, de där snöbollarna runt tassarna kan bli riktigt stora. Vi fick också snö häromdagen och trots att vi stannade titt som tätt för att ta bort snö så hände det att Fendi tvärstannade strax efter flr att det bildats nya snöbollar som han helt enkelt inte orkade gå med. Nu är det några minusgrader och då blir det bättre, snön fastnar inte.
Verkligen söta kaniner du virkar!

Mamma C sa...

Så typiskt när vårkänslorna har satt fart. Men som sagt det är ju bara februari.
Förstår att det fastnar en massa snö i pälsen på Ozkar.
Jättesöta påsk kaniner du virkar.
Kram Carin

Eva Sundström sa...

Ja sicket väder det är! Här kom också vintern tillbaka och nu hoppas jag det får vara någon grad kallt och att snön ligger kvar över sportlovet. För barnens skull. Själv tar jag gärna vår men vi är nog inte riktigt där ännu. Mycket sticktid blir det!

Hantverkarglädje sa...

Ja snö tycker jag går an men förstår att ni är vana med mindre. Kölden den är jag mera irriterad på, just nu -23 här. Visst vackert när solen skiner men ändå. Törs nästan inte tänka på våren ännu för blir det för tidigt så strular vintern till det igen. Passar bäst med stckningen framför brasan i kväll.