Sidor

måndag 30 augusti 2010

Nu sitter vi inne och stickar

Åtminstone på kvällarna. Den här Skogstokiga stämpeln är verkligen rolig att göra ett kort av . Och det blev inget band utan virkade luftmaskkedjor.



Idag blev det varken innesittande eller stickande. Väninnan Solveig kom och vi tog fram alla pytsar och formar för att gjuta betonggrejer. Nu provar vi Finjas finbetong . Får vi se om den skiljer sig från den vi använde förut.



Som ni ser har vi samlat på oss alla möjliga sorters formar : silikonformar, sandlådeformar, godisformar, blomkrukor.............

Ett luffarschack, det är jättebra att ha som present. Det kan ju stå ute jämt. Jag gjorde två, men jag visar det andra, när det stelnat. Till detta använde jag mosaikbitar.

Här är Solveigs favoriter - fötterna. Och jag håller med. De är verkligen roliga att lägga på en gång i trädgården eller som jag har på vår trappa. Och så rosor !!


Innan vi satte igång jagade vi..........
GRÖNA LARVER
Två par ögon ser bättre än ett. Så här ser de ut och man kan ju inte tro att det ska bli en söt fjäril. Fast jag har inte lyckats hitta någon bild på den trots googlande. Trädgårdsfly !!!

Hur som helst... den äter glupskt och den kan springa !!!!!!!! Tro det eller ej !

Jag har nu tagit till en ny metod.................................................
spola ner i toan !!
Gör så du också om de gästar din trädgård !!

8 kommentarer:

Lindha sa...

Det är verkligen inspirerande att se dina beongprojekt. Själv drar jag mig från att prova, för jag har inbillat mig att det är för avancerat...Men ju mer jag kollar på dina bilder, desto mer sugen blir jag att prova själv! Du är verkligen en inspirationskälla, Eva!!

Håller med om att de där gröna äckliga varelserna hör hemma i toan!!! Kämpa på!

Ha en fortsatt bra vecka! Kram Lindha

Jenny sa...

Åh, det var nog det sötaste och finaste och mest välgjorda kort jag sett på....mycket länge!!
Har du broderat ordet "stickar"???

Och så Dina hemvirkade band...((:
DET är kreativitet!

Jag har skickat lite garn till dej i dag, men det fick lov att stoppas i två kuvert...

Inget kort, ingen hälsning....det blev jättebråttom till brevlådan nämligen.
Så vi får "pratas vid" här!

Hoppas det går lika bra?

Bäst Du utrustar Dej med smaaaala stickor!
För det är garn som jag bara inte står ut med att pilla med...Haha!

Och virka kan jag inte..):

Hoppas i alla fall att Du kan använda det till något!

Kram på Dej!
(från en som FORTFARANDE inte gjutit i betong, men som handlat en hel drös med sandlådeformar...Hehe!)
Var tar tiden vägen egentligen?

J:son

Bettan sa...

Fötterna!!! Vilka grejer du gör!!! Man får väl prova nångång.... ser kul ut. Kortet som du gjort är jättefint... passar en som handarbetar!
Kram sytanten

Ellis sa...

Jättefint kort, hoppas det gick bra med betonggjutningen! =)
Fötterna var superfina!
Kramar

Maria sa...

Ni är ena "helgjutna" tjejer! Så mycket härligt ni åstadkommer, det är så roligt att få se.
Mysigt "sticka-kort"!
Kram!
Maria

Lena sa...

Viken härlig bukett!! Trodde inte dessa blomster fanns kvar..men det är klart..det är ju Tombo!!!

Hoppas du blir kvitt dina gröna kryp..otäckingar!! har inte sett några såna här...som tur är!!

Era betonggjutningar är superfina!! Önskar mig ett luffarschack!!!

Kram från en "sleten" dotter med förkylning!

Fiff sa...

jag håller med, betongfötterna e verkligen härliga! O sen e jag ju väldigt förtjust i rosor också... det måste va kul o pyssla med betong!

Katarina sa...

Superfina fötter! Var har du köpt formarna, vill genast testa och göra egna :-)

Maila mig gärna
Lindgren.katarina@yahoo.se