Sidor

måndag 31 maj 2010

GRATTIS AJAX 9 år idag !!!

"Ja må han leva, ja må han leva..........hurra, hurra , hurra för Ajax på 9-årsdagen !" 9 år !!!!!! Det är knapppt man tror att det har gått så många år. Och 9 x 7 = 63 , då är han nog världens piggaste 63-åring. Nä så kan man nog inte räkna. Men pigg blev han, när han såg att matte hade ett paket. Det luktade gott också. "Jag hugger tag i det............................. ...........och sticker till ett säkrare ställe......jisses vad svårt att komma in i paketet......och tejp också.........tur att jag har starka tänder...........
........ja, där var den ju, ringen som jag gillar så mycket........härligt med födelsedag !!!!!!!"

" HÖR UPP NU ALLA SYSKON I SKÅNE eller var ni är, för här kommer ett grattiskort till er"

Det var ett tag sen vi träffades, men kram och massor med hälsningar till er i Rönås på FRICKENS LILLA KENNEL just idag på födelsedagen.
Gårdagen blev en riktigt härlig dag: en familjeträff med nästan hela familjen samlad, grekisk sallad, tsatsiki m.m. och en läcker marsipantårta till kaffet. Och en stor vacker hängpetunia till det nya uterummet. Jag älskar verkligen de här familjeträffarna.
En liten bit har jag hunnit på den lilla handduken som jag tipsade om från Allers. Virknålen går nu automatiskt medan tvprogrammet rullar på.
Idag ska jag fortsätta att få ordning på mitt scraprum. Ni ska få se....det blir SUPERFINT !!!!!!
Förresten om någon är intresserad av Clara Waever broderier, så har jag lagt ut ett par på prov på Tradera. Ja, det blev efter en fortsatt djupdykning i mammas handarbetslåda. Jag kommer ändå aldrig att kunna se de där små korsstygnen, men vackra broderier blir det. Finns några här i huset. Mitt alias är Marianne43.
...Läs veckans ordspråk och ha sen en riktigt skön måndag....

3 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Grattis Ajax!
När jag ser bilderna på Ajax så minns jag hur det var att leva med hundar som blir äldre. Relationen till en hund som börjar bli till åren är något helt underbart, du förstår nog säkert vad jag menar.
Jag har haft hund under stor del av mitt liv och börjar fundera på att "bli med hund igen"
Kram Annika

Fijaffa sa...

Stort Grattis till Ajax! Han ser så go ut, krama honom från mig :-)

Mys och hemtrevnad sa...

gratta och pussa på ajax...kramis semlan