Sidor

tisdag 1 juni 2010

IKEA och mitt scraprum är klart, nästan

När jag hade ställt tillbaka mina möbler i det nymålade scraprummet, var det en sak som fattades, nämligen en hylla. Förvaring är ju A och O i ett arbetsrum och har man mycket grejer ännu viktigare. Ibland funderar jag på hur jag ska kunna minska mitt scrapsortiment, men det blir alltid BRA ATT HA i slutänden. Hur gör ni andra ? Nåja, iväg till IKEA med maken och utan att protestera tog han itu med hylla EXPEDIT som jag sett ut. Bara en låda. Det var lovande. Men oj vad många skruvar och pluggar !!!!

Men det gick förvånansvärt lätt att få ihop den.

Hurra, klart och färdigt. Det var nog den smidigaste IKEA-möbeln vi satt ihop. Men du, sa jag , vad är det för hål där nere ??


Nu kommer det några svordomar så håll för öronen . Jäkla förbannade skit ! Vi har vänt en sida åt fel håll. Ja, det blev att skruva av igen och vända eländet åt rätt håll. Ja hålen syns ju fortfarande fast nu sitter de baktill. Varför gör man hål när det inte finns någon funktion för dem ???

Nu då. Klart och färdigt . Tack och lov.

Så nu kan jag visa hur scraprummet ser ut idag. Till vänster i rummet förvaring och ett arbetsbord.

Längst bort en liten läshörna med tillgång till sköna tofflor (inte änglatofflor !) och en korg med bara scraptidningar.


Till höger arbetsbänken under den nya takkupan. Så bra det blev att ha skrivbordet där. Det gick ju inte innan på gr. av snedtaket.

Och här kommer lite detaljer : upphängning av band, sådana som jag använder oftast....


...knappar sorterade färgvis.....


....mönstrade papper i en "gammal" tidningshållare....

......kloss-stämplar på tavelhylla. Ja vad tycker ni ? Jag är supernöjd. När snickaren kommer nästa gång hoppas jag han sätter dit de felande listerna runt kupan.Nu känns det att inspirationen tar fart så fort jag stiger över den här tröskeln.
Måste visa min fina Morsdags-blomma en hängpetunia med små blommor. Den ska få hänga i uterummet när det blir klart. Såvida det inte blir för varmt där. Då blir det utanför istället.


Och så det vackra kortet från "barnen" som Lena gjort. Hon är en "fena" på vackra kort, eller hur ?

Det blev många bilder och mycket text idag. Tänker i alla fall sluta med något riktigt vackert. Så vackert att när jag hörde detta i Lotta Bromés program igår damp jag ner på en stol och bara lyssnade......

MIN ÄR DU

DIN ÄR JAG

SJÄLVKLART SOM ETT ANDETAG

VÅR OCH VINTER

SOMMAR OCH HÖST

VILL JAG SE DIG

HÖRA DIN RÖST

DU MIN ÄLSKADE

VAR HOS MIG NU

DU MITT LIVS GEMÅL.


Det här är sången som Charlotte Perelli och Magnus Carlsson har spelat in som en hyllning till Victoria och Daniel. Vi lär få höra den MÅÅÅÅNGA gånger och det har jag definitivt inget emot.
........Kram första juni med koftan på.......EVA

12 kommentarer:

Gittans Pysselsida sa...

Vilket underbart hobbyrum ..förstår att kreativiteten frodas mer än vanligt
Ha det bra// Inga

Beate sa...

Oj, vilket underbart rum! Önskar att jag också hade ett liknande :).

Lycka till med alla kreationer i det nya rummet :)

Pling

Jenny sa...

Så läckert och fräscht!!

Nu blev man ju nästan lite avis...Haha!

Förresten ska man inte vara avis, för jag kunde ju själv sätta igång att göra i ordning här hemma...om jag hade orkat.
Men så var det ju det där med att "få tummen ur" och BÖRJA!?!?!
Huh.....varför är "början" alltid värst?
För när man väl sätter igång med ett projekt så brukar det ju ändå flyta på rätt hyfsat.....

Underbart kort Du fick förresten!
Verkligen en fena på att göra snygga....(:

Hoppas du har det bra och finner massor av inspiration i ditt "nya" krypin!
Kram, Jenny

Black Iris sa...

Hej på dej!!!!
Ja jag säger som jag brukar säga att jag inte vet hur jag hamnade här hos dig men nu är jag här.
Pysseltokig har man varit i hela sitt liv och ingen har förstått en men nu när man bloggar verkar alla plötsligt förstå.
Det finns ju mängder av pyssel-människor där ute och du är en av dom.
Fint rum du får förresten!!!

Maidi

Anonym sa...

ville bara säga tack ...fick grejorna idag och det var som lilla julafton, kul Carina Holmsund,Umeå

Lena sa...

ojojoj va fint du fått!!! Det blev ju jättebra!! Här kommer inspirationen att flöda..fast det tycker jag den gjort ändå medan du renoverat...=)

Jag ska ägna kvällen åt lite beställningar...

Kram!!

Anna sa...

Vad avundsjuk man blir som får ha det så bra med ett eget rum. Det vill jag också ha. Men någon gång i framtiden kommer det att ske.

Jätte roligt att du ville visa hur du har det och nu hoppas jag att det kommer komma massor med alster.

Varma hälsningar Anna

Mys och hemtrevnad sa...

Åhhhh, jag blir så underbart inspirerad...vill ha i ordning mitt pysselrum nu....kramis semlan

Soulsister sa...

Smart o snygg förvaring. Det där med tavellisten tills tämplar o en hängare till banden var ju genialt!!

kram

Maria sa...

Så fint det blev i ditt scraprum! Nu har du verkligen allt under kontroll - bara att sätta igång. Det underlättar när man har bra översikt på grejorna. (Jag måste göra något åt min pappersförvaring...)
Orden du citerade var helt underbara, jag tror att jag måste skriva av dem.
god fortsättning på skapandet - och njut av försommaren som är här nu!
Kram! Maria

Fijaffa sa...

Vilket fantastiskt rum! Ser jättefint ut, önskar jag kunde ha sådan ordning, men det kanske kommer... jag har just fixat en hobbyhörna och den är långt ifrån 'färsig'.
Visade bilderna för sambon så han får se att jag inte alls har så mycket grejer, det finns många som är mycket 'värre' ;-)

SusanLotus sa...

Det blev verkligen jättefint! :D Riktigt välorganiserat och inspirerande.
Vet du, de små hålen i Expedit har en funktion. Det finns ett slags ilägg som man kan ha till som gör att det blir fyra små hyllor i en, som ett kors typ... Har sett det hos ngn på nätet.
Jag fick inspiration till en galge med ribbons och spetsar. Har sett något liknande förut och haft tanken, men nu blir det nog av om jag kan finna plats att hänga upp den på...
Ha det så bra! Kram :)