Sidor

lördag 12 juni 2010

Bröllopsdag !!

Idag är vår flagga hissad för vi har bröllopsdag. Och dagen till ära en liten blå fläck på himmelen och det blåser som ni ser så flaggan nästan är på väg in till grannen. Vi brukar flagga i kapp och ibland vet vi inte varför. Idag undrar de säkert -Varför flaggar dom idag ??. Jovisst, ja............ Och vilket kort jag fick av min man !!!! Tänk vad han kan. Nä , han är bäst på mycket men när det gäller kort vänder han sig till sin dotter Lena och hon är ju fantastisk.
Jag hade knåpat ihop ett kort också till honom - du e´ett lejon. Det är dubbeltydigt, en "jädrans" duktig man född i lejonets tecken.

Här ser ni bröllopsmåltiden vi åt när vi gifte oss !!!!! Nä jag skojar bara. Vi hade en fotograf med oss hela dagen, som ville ha ett orginellt kort. Och då körde vi förbi en korvkiosk. Stopp skrek han. Så här får det bli. Bröllopsfesten hade vi på en loge, med logdans till orkester och helstekt gris. Det var hur kul som helst.

Ja det var några år sedan. Idag ska vi inte "jobba" med något utan köra på en liten utfärd och ikväll blir det en riktig måltid på en riktig krog. Ska bli gott !

Idag firas Världs-stickdagen på flera platser i vårt land. Och både i Kalmar och på Garn & café i Smedby ordnas aktiviteter. Ha en riktig trevlig dag önskar jag alla som stickar !

Tyvärr är jag inte med för jag har annat på gång. Kram .....EVA

11 kommentarer:

Lindha sa...

Stort grattis på bröllopsdagen, Eva! Hoppas ni inte blåser bort! =) Önskar er många fler lyckliga år tillsammans! Jag och min man ligger lite efter; vi firar 2 årig bröllopsdag i sommar...Men vi har siktet inställt på många fler! =) Än en gång; GRATTIS!
Kram Lindha

Anna sa...

Hoppas Ni får en trevlig dag.
Var ett tag när jag var inne och vad mycket fina saker du har gjort.

Varma hälsningar.

Lena sa...

oj vad fint här blev!!! Väldigt tjusig header!!! Men det är ju ett proffs som gjort den..=)

Ha en jättehärlig dag!!!

Kram

Evas Pyssel sa...

Tack Tack för gulliga ord !!! Sprang in här innan vi far vidare. Var tvungen att än en gång titta på min nya Header med nya färger och ny design. Är så nöjd !!! Härligt med hjälpsamma vänner !!!! Kram Eva

Mormor S sa...

Ha en trevlig och skön Bröllopsdag.

Jättefint har du gjort på din blogg.

Hälsningar Siv

Fijaffa sa...

Grattis på bröllopsdagen!!! Önskar er båda en fin dag och ett fortsatt bra liv tillsammans.
Kram!

Fijaffa sa...

VÄldigt snygg sida förresten :-) Härliga motiv och härliga färger... älskar grönt!

Och det var riktigt fina bröllopskort :-)

Anonym sa...

Grattis till er båda!
Hoppas dagen blir härlig Jag minns den som igår. Hagby kyrka de fina kläderna du försett alla med, logen med dans långt inpå natten. Grattis än en gång.
Kramar i långa banor från oss som var med och fortfarande är med.
Solveig och Ingemar

Maria sa...

Grattis till bröllopsdagen! Visst är det härligt att kunna fira åren tillsammans! Vi firar 16 i sommar och det blir bara bättre och bättre!
Och så fin din bloggsida har blivit! Jag märkte på en gång att den hade fått ett lyft. Grattis till det också!
Vi hade en härlig stickdag i butiken igår - också ett trevligt sätt att fira på.
Nu är det sol och klarblå himmel. Gissa om det blir en dag i trädgården!
Ha det gott!
Maria

Black Iris sa...

Header hette det visst ja. Jag tyckte väl att något hänt när jag kom in här. Jättefint blev det.
Vilken underbart mysig bröllopsmiddag ni åt. Hihi

Kram Maidi

Peacerosen sa...

Oj, vad fint du har här inne!!

Och stort Grattis lite för sent på bröllopsdagen!

Vilket härligt kort på dej och maken....(:
Det fullkomligt utstrålar kärlek!!

Hmmm....jag "smyger omkring" lite här i sajbern under mitt numera lite mer "originella namn" Stigbert förresten.
Och Du hittar mej på: http://peacerosen.blogspot.com/

Fast egentligen är det ju bara jag i dom där slitna jeansen i din följarlista...Kram, Jen....F´låt...Stigbert!