Sidor

torsdag 6 maj 2010

Var är mina kissetuvor , matte ?

Var är mina kissetuvor undrar Ajax, när vi går ut på morgonpromenaden denna kyliga morgon. Elkabeln är nedgrävd och äventyret igår slutade positivt. Diket blev igenfyllt strax innan min man kom hem. Och jag kom iväg på tjejträffen. De orange gubbarna har återställt vägrenen perfekt.Men Ajax är inte helt nöjd. Man kan läsa av honom på svansen . Kolla, svans ner !!! Här finns ju inga grästuvor !! Svans ner.
Är det en grästuva där borta ? Vi går dit. Svans på väg upp !

Jaa, här är det en. Här kan jag kissa. Svans upp !!

Hemvägen gick mycket bättre för på den andra sidan är det inte grävt. Som den noga lågstadielärare man är går man naturligtvis alltid på RÄTT sida. Trots det kyliga urtrista vädret kämpar fåglarna på med sitt kvittrande och nu har jag även hört GÖKEN !!!

2 kommentarer:

Anki sa...

Ja tänk att det ska vara så attans kyligt, huuu ... Raggsockor på och filt över benen har jag nu, kylan kryper liksom in ... Fast kanske det berot på trötthet också att jag är så frusen. Det blir minsann rekordtidig sänggång ikväll tror jag :-/

Anonym sa...

Vilken svansföring. Han är ju för söt,Ajax. Man undrar hur det fungerar innanför pannbenet. Vilken fin signatur du har fått Eva. Grattis, du är suverän.
kram Solveig