Sidor

fredag 24 maj 2013

P A N G ! ! ! !

...sa det hos oss i början på veckan. Och då försvann el och telefon och därmed datoruppkopplingen.  Och dålig mobiltäckning har vi dessutom. Så tala om att vara frustrerad. Idag är vi tillbaka till normalt liv igen och allt fungerar.
 
Detta är LIVET PÅ LANDET !!
 
Men vad sjutton.....det är ju sååå vackert här så jag väljer landet hur som helst. Nu blommar äppleträden precis som de gjorde för många år sedan då vi körde förbi .
 
 Och vi sa.....HÄR VILL VI BO.
 
 Och det har vi gjort sedan dess.
 
 
Det här äppleträdet är ett persikoträd, gammalt gammalt och krokigt . Har ni sett så lustigt en liten blomgren sticker ut direkt från den tjocka stammen.
 
 
 
Här under sitter vi ofta i kvällssolen och mitt hemmagjorda vindspel plingar så behagligt för oss.
 
HÄR har jag skrivit om det !!
 
 
Längre bort på tomten har vi syrenbuskar, hur många som helst. De har precis börjat slå ut .Doften är oslagbar, nästan bedövande. Ni ska få se vår syrenhäck sen.
 
 
Jag har tagit in ett par kvistar och jag tog bort alla bladen på dem. Detta tips läste jag någonstans. Då håller de sig längre fina . Annars brukar de sloka ganska snabbt.
 
 
Häromdagen gjorde jag en liten utflykt till Anne-Lie SKAPARGLÄDJE. Vi bor bara ca en timmes körtid från varandra. Det är så roligt att träffa trevliga AnneLie och få vandra runt i hennes fina trädgård. Jag är storförtjust i hennes rosa konvaljer, så jag fick med mig hem några plantor. 
 
 
Visst är de läckra !!!!!
 
 
Dagarna skifta verkligen vädermässigt. Gråa regndagar blir det en del pyssel. Det var länge sedan jag gjorde ljus/tändsticksaskpåsar. Nu blev det några. Så bra att ha och ge bort
 
"Istället för blommor".
 
 
 
Dessutom gjorde jag små bukettetiketter av spillbitar. Också bra att ha !!!
 
 
Nej ni....inte är det en bikini jag virkar på. Oj oj oj !!!! Den skulle inte ha passat min kropp.
 
 
Nu får ni gissa vidare !!!!!!!
 
 
 

15 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Hej Eva.
Skönt att du är tillbaka igen efter åsksmällen. Det var så roligt att träffa dig i onsdags. Tack för växterna jag fick av dig.
Hoppas du hittade något fint i scraapbutiken i Växjö.
Kram!

Anneli Mellstrand sa...

Hej svejs tycker väl att jag saknat nått ,så du har varit bortkopplad kan vi väl kalla det ,från civilisationen ja jäklar vilka knallar det var . Så fint du har det i trädgården nu härligt........fina gåbortpåsar.....
Kram o trevlig helg
//Anneli

onkis sa...

Hejsan!

Va bra att allt funkar som det ska igen.
Så mycket fint du har scrappat och det va ingen stor bikini,
men det kankse blir bra om man syr ihop några :)
Ha en trevlig helg!

Sirpa sa...

Hej Eva! Ja, teknik man undrar ibland...
Vilken fin träd, gillar verklige och Syrener, känner doften hit!!!!
Och så fina saker du har pysslat i´gen!
Ha en mys kväll och en fin helg!
Kram Sirpa♥

Ulla sa...

Ja, det är inte roligt att allt försvinner, ingen kommunikation är inte bra, då ser man hur sårbar man är. Underbar trädgård ni har. Irevliga presenter att ha vid behov då man blir hembjuden så där helt apropå. Tror att dina virkade trekanter skall bli till en filt. HA en skön helg.
Kram Ulla

Snäckskalsdalen. sa...

Jaaa, så trevligt ni hade det när ni träffades Anne Lie och du! Mysigt och denna vänliga och snälla människa och dessutom ger hon bort av sina fina liljekonvaljer!

Vilket äppelträd ni har och en sån massa syréner, det är svenskt det! Blå himmel, syréner och svenska flaggan!

Och vet du, jag har inga vita violer! Inte en enda....när kommer ni?

Storkram
Agneta

Karin sa...

Hallå! Härliga bilder och jag gissar på att du virkar en kudde till sommaren. Din kanna med blommorna på är alldeles förtjusande vacker. Ha en härlig vårhelg Karin

myrica sa...

Vilket härligt träd, med alla dessa fina blommor, jag har syren jag oxå men dom har slagit ut nu, jag tycker att vissa saker är lite sena på att slå ut.
Men vika härliga konvaljer, fy sådana skulle jag vilja ha.
och ditt pyssel är så fina, jag tror det ska bli en sjal.
ha en härlig helg
kram

Unknown sa...

Vilka härliga trädgårdsbildet!
Din skaparglädje hår absolut inte att ta miste på och jag älskar den! Härliga gåbort paket.
Ha en skön lördag.

Kramar
Lene

Maja sa...

Härliga bilder från blommande träd och buskar! Tack för tipset med syrenerna! Ska pröva det, snart slår även syrenerna ut hä oppe med. Vi har nu haft det så varmt ett bra tag så allt har exploderat och är före sin tid. Fortsätter det så är det verkligen kort tid i år mellan hägg (som blommar för fullt nu) och syren.
Fina påsar du gjort!
trevlig fortsättning på helgen!

Anneli sa...

Vilken fina bilder du visar , det är så underbart med våren .. man njuter varje dag när man går ut i trädgården, Så fina gå bort påsar..

Trevlig helg Kraam Anneli

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Såååå vackra trädgårdsbilder du visar:))
Och dina gå bort påsar blev ju urläckra. Likaså bukettetiketterna.
Du hinner med att göra så mycket fint:)) Alltid lika kul att kika in till dig:))

Tack för din fina kommentar inne hos mig, blir så glad:))

Hoppas du haft en fin dag
Kramizar Marie

Hoppas du haft en fin dag:)

Galenskap och lite allvar sa...

Hej fina du!
Ja, visst är det en vacker tid nu. Det gäller verkligen att passa på att njuta för snart är det mesta överblommat. Jag älskar syrenerna och liljekornvaljerna. De är riktiga favoriter för mig!

En liten fråga till dig, har du gjutit än eller ska du inte göra det i år. Om du har lust så är jag intresserad.

Hoppas att du haft en bra helg med både sol och ....ja, regnet då som man helst inte vill tala om!

Söndagskram till dig!
Veronica

Solglittret sa...

Vilket häftigt och vackert vindspel som inbjuder till mysiga stunder med gott att äta i trädgården...det tänker i alla fall jag på när jag ser ditt fina vindspel.

Oooo så fina syrener du har...här har de nyss börjat blomma...visst är det en ljuvlig doft...

Dataproblem känner jag igen...men nu så är våra åtgärdade och jag hoppas det håller länge nu..men ..men man vet ju aldrig med tekniken ;)

Önskar dig en fin vecka i majsol vännen
Kram Lollo

Unknown sa...

Underbara bilder o alster du komponerar. Kanske har du gjort en massa vimplar till altanen eller ?
Ha en härlig vecka kram Beijan