Sidor

måndag 27 maj 2013

Det kom besök......


.... och det var meningen att vi skulle ha picknick i det soliga fina Morsdagsvädret. Ha Ha...där blev vi allt lurade på det, för regnet öste ner och vem vill ha picknick då ??  Familjen satte sig istället tätt intill den sköna brasan och det var riktigt mysigt.
 
 
Mina kreativa vuxna barn hade med sig fina saker till MOR . Se på bilden !!!
 Och vill ni se mer av deras alster så titta HÄR och  HÄR.
 
 
Liljekonvaljer hör MORSDAG till i vår familj. Och som tur är finns det massor i skogen just nu.
 
 
 
Liljekonvaljer (?) finns det också på den vackra koppen jag fyndade på en loppis nyligen.
 
 Jag har smält geléljusmassa och fyllt några uddakoppar med det. Det kan väl bli en fin gåbortpresent, eller hur ? Eller vinst till något lotteri man ska ge bidrag till. 
Jag ska hänga  på en liten etikett och slå in koppen i cellofan har jag tänkt. Ljusgelé brinner länge och är lätt att ta bort eller fylla på mer.
 
 
  
 
 På tal om kaffekoppar så ska ni nu få se vad jag har för något gott i min gamla kakburk !!
 
Jo, härliga chokladmuffins med tranbär , efter gammalt recept. 
 
 
Det står 1957 handskrivet på insidan av boken. Ett lätt recept som gav läckert resultat !!!
 
 
 
 
Vi har fått fler besök, fast denna gången i stugan .
 
 " Hej svejs, får jag bo hos er ?"
 
Han/hon tittade frågande mot mig på bara en meters avstånd. Med mobilkameran i högsta beredskap kanske jag nickade för han/hon tog fart upp i hängrännan och sen vidare upp på gaveln och in under taket.
 
Vi har haft sådana här gulliga hyresgäster just där förut. Kolla HÄR !!
 
 
I gräset på tomten fick jag syn på denna rosa
  sippa. I vanliga fall brukar vitsippan dra ihop sig och rodna, men den här var fullt utslagen . Inte riktigt färdig med vårblomningen tydligen. Vacker tyckte jag !! 
 
 
Nu ska ni få se en riktigt färgbomb. Ett riktigt sommarkort som kopierat av vallmofyllda ängar och glada fjärilar.
Man måste få längta, när ......................................
 
 
 ................. försommardagarna är mulna och blöta och kyliga som idag !!
 
Nej, det är inte en sjal, en kudde, en pläd eller en bikini jag virkar på. Heja på med gissningarna !!!!
 
 

10 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken mysig Mors Dag trots regnet. Ibland är det väl bara att förhålla sig - vi hade ju en så fin helg, men idag är det någon som dragit ner rullgardinen igen. Det regnar inte, men det är vått i luften och allmänt kladdigt! Men inga problem, det finns alltid att göra!

Vilken underbar liljekonvaljbukett att sätta i den fina liljekonvaljvasen!

Agneta kramar

p.s. vecka 30 eller när som helst blir bra för vi har just bestämt att vi håller oss hemmavid hela sommaren, ungefär, ni är så välkomna! d.s.

Solglittret sa...

Visst är det underbart med liljekonvaljer ooo vilken doft de sprider ..helt ljuvligt gott!!

Passar perfekt till morsdag :)
Regnar gör det här hos oss också just nu alla fall....men vad jag längtar efter den bestående värmen.....
Ha det fint vännen

Kram Lollo ♡

Anna sa...

Vilken härlig dag du fick i alla fall trots regn. Ska bli spännande och se vad du gör med trekanterna blir väl en lite väl tung bikini också.
Kram

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Vilken ljuvlig bukett med konvaljer, kan riktigt känna doften, mmmmmm! Får nog ta en biltur runt Fävren, har mitt konvaljeställe där.

Så fina ljuskoppar, det blir finfina presenter!

Och vallmokortet så härligt , ja du är så duktig och får till det.

Ja, vad du nu skapar med de virkade trekanterna, kan jag inte klura ut men något som ska sättas ihop kanske?

Ha en fin vecka, kramar
Carin

Ulla sa...

Så trevliga bilder du visar oss och wow vilket läckert kort så färggrant. Jag gissar denna gången på att det skall blis stoldynor kanske.
Kram Ulla

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Så vackra grejer du fick på Mors Dag:) Och liljekonvaljer hör ju till:) här har de inte kommit så långt ännu, men snart så:))))

Dina ljuskoppar är ju sååå fina:))

Kortet blev ju så vackert det också:) du är så duktig med Allt:))

Har inte en aning om vad trekanterna ska bli, är så nyfiken;)

Ha en jättefin dag imorgon:)
Kramizar Marie

Lotta W sa...

Hej vännen
Himla fina Mors dags presenter du fick. Och det gick bra med fika inomhus åxå. Men usch för regn o rusk vädret.

Konfirmationskortet blev väldigt uppskattat, Tack!!

Härliga färger på kortet du gjort med vallmor. Kakorna så goda ut dom åxå.....

Ha en skön vecka, kram Lotta

myrica sa...

Så mycket fint och gott att äta och så en liten vän, jag har haft 5 stycken sådana vänner i vintras,jag blir så glad när dom kommer.
Det med ljus i kopp var ju jätte fint.
Ha det gott
kram

susanne´s smulor sa...

Du är så kreativ och gör såå fina saker!
Det lät mysigt att kura vid brasan tillsammans.
Kram/sussa

onkis sa...

Va härligt att du/ni fick en bra morsdag!
jag älskar doften av liljekonvaljer,men kan inte ta in dom pga av barnens allergier,men ser jag en bukett så åker näsan ner i den :)
Kram & må gott!