Sidor

söndag 19 maj 2013

Cruising...................

......... för första gången i mitt liv. Så häftigt !!!
Det här var en av de upplevelsepresenter jag fick till min födelsedag.
 
 
Efter trevligheter på fm gick färden till ÖLAND.
Den här dagen hade vi tur.....solen sken och vindarna var ljumma och orkidéerna stod där på alvaret och visade upp sin härlighet.
 
 
 
Dagen till ära hade jag hängt mina ELVIS-örhängen (köpta på Graceland ) i örsnibbarna , för nu skulle det vankas.................................
 
 
CRUISING .
 Och det skulle ske i BORGHOLM. Först köptes ett pass så att man fick köra på Storgatan när den öppnades upp för bilarna under ett par timmar.
 
 
Den här CHEVAN åkte jag i, årsmodell 57.
Och jag kan bara säga....LJUVA 50tal.
Vilken härlig bil att åka i !!!!

 
 
 
Hundratals läckra bilar gled sakta fram enligt kartan varv efter varv. Trottoarerna kantades av åskådare. Jaaa,  det här var en väldigt trevlig upplevelse.
 
 
 
 
Idag har vi grått och regn, ja t.o.m. åska. Det blev ett par timmars trädgårdsarbete. Bl.a. satte jag mina purjolöksplantor som vuxit upp i köksfönstret. För att få en längre ljus stjälk sätter jag toarullar/eller hushållsrullar runt dem. Det funkade bra ifjol.
 
 
 
Ett och annat kort blir klart i scraprummet.
Dessa två är gjorda med servettdecoupage. Det första till Morsdag .........
 
.............. och nästa till en student.
 
 
Kupan sydde jag klart en kudde i veckan. Jag klippte fyrkantiga lappar av kasserade jeans i två nyanser. Sydde ihop alla .Baksidan har ett enfärgat blått tyg. Kudden blev mycket beundrad och jag blev jättenöjd. Så bra när man kan återanvända något som annars skulle ha kasserats.
 
 
 
Nästa vecka infaller MORS DAG !! Många av er har kanske lagt märke till denna lilla ruta i veckans LAND. Läs och begrunda !!!
 
 
Det var då , dé !!!!

17 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken underbar födelsedagspresent! Häftigt!!
Mors dags kortet blev jag kär i. Önskar jag hade kunnat ge min älskade mamma ett sådant.
Ha en skön söndag. Gråvädret till trots.

Kramar
Lene

Scrap och Ting sa...

Vilka härliga bilder. :)

onkis sa...

Vilken häftig födelsedagspresent!!
Kul och få va med om något liknade :)
Ha en fortsatt bra dag.
Kram!

Skaparglädje sa...

Vilken upplevelsepresent du fick. De vet vad de ska ge bort.
Ska bli roligt att träffa dig igen i veckan. Du är så välkommen.
Kram!

Ulla sa...

Så trevligt att få åka med på crusing har bara stått och tittat på när de kört det i Hässleholm det finns så många fina bilar. Toppen present. Så fina orkideér. Gillar dina kort mycket ja nu får man väl börja göra lite studentkort.
Ha en bra måndag.
Kram Ulla

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Spännande födelsedagspresent! Det måste ha varit häftigt! Örhängena var ju verkligen passande för tillfället.

Vackra orkideér....

Korten var så fina, speciellt Mors dags-kortet, vacker servett.

Så fint du fått till rutorna på kudden, förstår den blev beundrad, fiffigt att ta utslitna jeans.

Ha en fin vecka, kram
Carin

Sirpa sa...

Hej Eva! Ååå såååå fina bilar, vilken härlig dag du fick! Fin present!
Så söta kort du har gjort igen!
Önskar dig en fin start på veckan!
Kram Sirpa♥

Anneli Mellstrand sa...

Häftigt med bilarna , du visar alltid så härliga bilder ......

Kram vi höres
//anneli

myrica sa...

Vilken härlig present, det är kul att både åka och köra jänkare, det var så länge sedan jag körde dessa underbara bilar, jag bara älska det.
Så häftiga örhängen du har.
Ha det gott
kram

Snäckskalsdalen. sa...

Cruising, häftigt. När jag var barn så hade min bästa väninnas familj alltid sådana bilar, med stora fenor och så där, och när man åkte i dom somnade jag alltid, det var så bekvämt!

Vilka fina örhängen du har, då! Det är riktiga klenoder, ju!

Toarullar kan man ha till mycket, det du har dom till var ingen dum idé. Här samlar vi dom, och stoppar hundgodis i, och gömmer lite överallt till Leia så får hon leta och har arbete en bra stund!

Vilka fina kort, det med pärlor på var ju väldigt elegant!

Agneta kramar

Anelma handarbetar sa...

Vilken härlig upplevelse. Jag brukar vara på Cruising i Gävle och Sandviken men i år måste jag tyvärr avstå båda av rutiga o randiga skäl.

Ha de gott. Kram Birgit

Black Iris sa...

Det var verkligen en rolig present. Du är ute på så mycket roligt mest hela tiden :)

Kram Maidi

susanne´s smulor sa...

Åå vad härligt med cruising! Har inte tittat in hos dej på länge men jag har inte varit så aktiv över huvudtaget. Men nu ska det bli ändring på det! Ikväll ska jag se vad jag missat. Ha det gott/sussa

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Cruising som är så kul att titta och åka med i:)) Häftig present:))
Superläckra örhängen du hade, passade ju perfekt:)) Och bilen var ju en riktig läckerhet, me like:))

Smart med purjolöksplantorna, hoppas du lyckas i år med:))
De två korten du gjort blev så läckra. Det blir så fint med servettdecoupage:)
Kudden....urläcker:)) Du gör sååå mycket fint:))))))

Superbra Morsdags-regler!!

Må så gott:)
Kramizar Marie

nattugglan sa...

va mycket du har hunnit med..jättefina kort! Och jisses vilken bil, jag är inte så himla förtjust i gamla bilar men syrran som bor i Sverige hon är helt salig över dem + Elvis!ha en bra vecka!

Mona sa...

Det var ju verkligen en läcker present och ni fick en härlig tur till Öland med.
Kudden var ju fin här har jag sparat i många många år på alla jeans oc´h min dröm är att få väva en trasmatta av dem, min far har en gamal vävstol på sin vind och den är min bara jag får en plats till den, kanske blir det bara en dröm men det måste man ju få ha ibland.
tjusiga kort har du gjort som vanligt och dina morsdagsregler gillade jag.
Ha det så gott
Kram Mona

Maria sa...

Å nu blir jag avundsjuk på dig som fick åka runt i en sådan bil...de skulle jag också vilja...kanske en rosa Cadillac vore bra.
Ha en bra dag/kramen