Sidor

söndag 26 augusti 2012

Vad var det jag sa !!!!

Björnbärsbusken vid stugan var "knallsvart" när jag kom dit häromdagen och jag kunde plocka av
 2 1/2 liter mogna björnbär.


Sammanlagt har jag nu plockat 3 1/2 liter på denna enda buske. Så här stor är den, eller rättare sagt liten. Här kan man väl tala om god skörd. Och mer kommer det att bli.



På vägen hem smet jag in på secondhandaffären i närheten och hittade ......................
en LP med Elvis som sjunger julsånger. Bara 10 kr !!!!! Och just den har jag inte. Jo jag har CDskivor, men det är ju mer känsla i att spela en LP, så som det var i orginal. Ni som hängt här hos mig länge vet ju att Elvis var och är min stora musikidol. Och jag är ju inte ensam om det. För drygt en vecka sen var det 35 år sedan Elvis dog och ca 75000 fans samlades då utanför Graceland med tända ljus och Elvis´exfru och dotter var där och talade till fansen. Visst är det fantastiskt !!! 35 år efter hans död !!!!!



Flera av er vet också att jag fick möjlighet att besöka Graceland för ett par år sedan. En dröm som gick i uppfyllelse. Den upplevelsen kan ni läsa om här i ett inlägg jag gjorde på Elvis födelsedag i år.
 

Nu till lördagen som blev en innehållsrik dag . LINDSDALDAGEN gick av stapeln med en massa upplevelser att prova på . Torget var tidvis proppfullt med besökare och detta var en av attraktionerna.
 
Jag säger bara ....dessa modiga barn !!!!!!



Som tur var klarade sig bibliotekets fönster från 31 rasande  läskbackar.
 En annan upplevelse var att titta på mina och Lenas scrapalster och kanske t.o.m. vilja ha med sig hem. Det var det många som ville så vi var nöjda när evenemanget var slut och det var dags att packa ihop och ge sig iväg till nästa begivenhet..........................................



.............som var vigseln mellan två lyckliga vänner och bröllopsfest därefter. Då kanske ni redan har gissat att den lilla minibilden i förra inlägget var just den här lådan. Där fick gästerna skriva en hälsning till brudparets ettåriga bröllopsdag och lägga i lådan. Lådan får sedan inte öppnas förrän om ett år.



Dagen efter en sådan underbar upplevelse har varit lugn. Jag klippte av några buketter från kryddlandet och hängde dem i gardinstången i köket. Det doftar så gott och så kan man ju klippa av några blad direkt ner i grytan. ( Innan de blir alltför dammiga !!)



Har också virkat de här nötkakorna med beskrivning från boken STICKCAFÈ. Jag har lånat den i vår bokbuss. Funderar faktiskt på att köpa den, för den innehåller inte bara virkbeskrivningar på kakor utan även bakrecept på samma kakor. Häftig idé !!!



Snart är det dags för vår första SCRAPTRÄFF. Det blir såååå roligt !!!!
 

12 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Hej vad mycket kul du har haft i helgen ,jag förstår att det var åtgång på erat godis ( kalorifritt ) , vilken kul ide detta med lådan och hälsningar , kanon..........................

Nu laddar vi för Lördagen jättesugen ..................

Vi hörs i veckan
//anneli

Skaparglädje sa...

Så mycket du hinner med. Visst är det roligt att titta på alla back-klättrare som är så duktiga, men det är inget jag vill prova på.
Din lilla björnbärsbuske är duktig och ger mycket skörd.
Kram!

Maja sa...

Oj vilken späckad helg! :) Lät kul med er "utställning" och alltid kul då nån gärna vill ha det man gjort :)
Ska bli kul för brudparet att öppna lådan om ett år!
Kram

Lotta W sa...

Va roligt att läsa att försäljningen gick lysande!! Antar att det kom mer folk än när vi var där. Även regnet kom väl? Regnade rejält när vi stannade i Kläckeberga för en fika.

Ooohhh björnbär är ju så gott. Lyckliga ni som fått en sån rejäl skörd i år.

Ha en skön vecka, kram Lotta

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Så mycket björnbär du fått hitills:)) Kul att du hittade Elvis skivan:)

Jisses vad högt upp barnen var, det hadde jag aldrig gjort. Er försäljning verkar ha gått bra:))

Så fint med lådan brudparet fick, kul för dem att läsa om ett år:)

Fina kryddbuketter du gjort och de virkade kakorna var ju så läckra:)
Och Tack för din fina kommentar inne hos mig, blir så glad:)

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie

myrica sa...

Ja du det måste jag bara inte missa att plocka björnbär, det är ju så gott.
HA en bra dag
kram

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Vilken fin idé med lådan och hälsningarna!
Vilken upplevelse det måtte ha varit att få se Elvis hem Graceland, det känns nästan som man varit där själv nu tack vare din beskrivning och foton... han är även min store idol, den rösten har ingen....
Vad roligt att det gick bra med försäljningen, kan ju inte bli annat med så fina alster!
En sådan björnbärsbuske skulle man haft här vid knuten, tacksamt!
Nötkakorna ser så goda ut.... mums!

Ha de gott!
Kram
PetterCarin

Maria sa...

Lyckost som har en så´n fin björnbärsbuske!Vi har några revor på vår tomt, men de ger visst inga bär. Läste om Lindsdalsdagen i tidningen, det verkar vara ett populärt arrangemang. Kul att ni fick sälja en del. Kakboken har jag också, fast jag har inte testat varken mönster eller recept ännu, men det ska bli framöver.
Ha en fin dag. Kram!

stickochpysseltokig.blogg.se sa...

Bra skörd på busken.
Jag minns när Elvis dog, var hos mormor och morfar och hörde det på tv.Tänk att det är så många år sedan. Har en cd i bilen som sonen köpte för ett tag sedan. den lyssnar vi mkt på. Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Med Elvis är det helt fantastiskt och man ryser lite när man ser tv program med dom stora showerna, speciellt Aloha from Hawaii....det var stort! Och han sjunger ju sååååå bra, vilken röst och vilken karisma....Snygg var han också när han var fräsch.

Jag har precis varit ute och plockat björnbär, det är ju så gott! Men så kom regnet och jag fick kila uppför backen och hem.

Agneta kram

Anna sa...

Jag tycker det är så kul att läsa din blogg med en massa gott och blandat.
I dag var nötkakorna min favorit.
Kram

SusanLotus sa...

Oj, vad mycket björnbär! Prova att göra en smoothie av dem. Gott till frukost. Och sååå nyttigt! :)

Kul låda. Rolig idé.

Ha det bra. Kram