Sidor

torsdag 23 augusti 2012

Än är det sommar..........................

..........det är ju bara augusti , sommarmånaden,  MEN.......................................




.......en del dagar kan man verkligen undra.Den här dagen i början av veckan trodde jag att vårt uterumstak skulle spricka. STORA hagelkorn sköt ner som skott !! Hörde idag på teve att det är konstaterat att sommaren varit dålig. NOG OM DET !! Det kommer flera.
 



Igår var det innedag och jag ägnade mig åt lite scrap , altrat. För er som inte känner till scraptermerna betyder det scrappade saker, alltså inte kort eller albumsidor. Som här t.ex. grattisetiketter att hänga i en bukett eller på ett paket.


 
 
Och här också....anteckningsblock  som hjälp för minnet.
 
 


Och nu ska ni få se mitt och dotter LENAS gemensamma projekt.
VIRKAT + SCRAPPAT = sant. Det blev en presentpåse med mina virkade engelska konfektbitar och Lenas målade stämpelmotiv från Skogstokiga med samma tema. Lena är bäst på att måla och jag klår henne på att virka. Och sååå roligt är det att slå ihåp våra färdigheter !!
Klicka på bilden så ser du bättre.
 
VAD TYCKER NI ???



På tal om godissaker, så blev det tre små burkar björnbärssylt av min liter bär jag plockade i söndags.  Tänk er nu våfflor med björnbärssylt, pannkakor med björnbärssylt, glass med varm björnbärssylt..............!!!!! Vattnas det i munnen ???? För oss innehåller också den här sylten symboliskt något annat...nämligen sköna avkopplande sommardagar i stugan, härliga bad i Kalmarsund och glada familjeträffar . Undrar om busken är knallsvart nu av mogna bär ?? Bäst att köra dit och kolla !!


Förresten ...sådana syltetiketter kan du göra själv om du går in HÄR !
 
I helgen finns det alla möjligheter till att göra roliga saker. Det vimlar av aktiviteter både här och där.
Den här bilden får symbolisera en sådan för oss. Hela bilden får ni se i nästa inlägg.
 



Måste också vara med på LINDSDALSDAGEN som är så jättetrevlig. Den försigår på torget i Lindsdal lördag mellan 10 och 14. Tar väl med mina kort och presentpåsar med godis så får vi se om någon blir sugen på dem.
 

14 kommentarer:

Lotta W sa...

Wow vilka läckra godispåsar ni gjort du o Lena!! Blir lättsålda tror jag.

Jag velar fortf ang medverkan på lördag. Men kommit igång lite med tillverkning av vättar o andra figurer i lera.

Ha det bäst, kram Lotta

Anneli Mellstrand sa...

Vad mycket fint du gjort godispåsarna blev bara hur bra som helst ...............

kramar från mig
//anneli

Anna sa...

Jag vill först säga vilken fin sommarbukett. Sedan var ju era konfetti påsar helt underbara så roligt att få en sådan.
kram

Skaparglädje sa...

Du är så pysslig, både med pyssel och syltkokning på spisen.
Kram!

Marita Johansson sa...

Hur läckra påsar som helst

Kraaaaaam

Lena sa...

Wow va fina påsarna blev!! Hoppas nu ngn vill ha dem!!

Har mumsat massor med björnbär på jobbet!! GOTT!!

Skönt med fredag imorogn..då fortsätter även jagandet på den perfekta "stassen" tilllördag!!

KRAM dotera

myrica sa...

Vilka söta godispåsar,fina presenter.
Och ja vilket väder det är, fy. Bu hoppas vi på ett trevligt väder i helgen, fast jag ska sitta vid datan.
Ha det
kram

PetterCarins lilla pysselvrå. sa...

Vilken fin sommarbukett!

Och vad mumsigt det såg ut med "godispåsarna" de kommer att gå åt som smör i solsken...

Björnbärssylt är ju jättegott, fortfarande efter 48 år här nere så har den nyhetens behag, vi hade hjortronsylt som vardagssylt i mitt föräldrahem, nu är det en sällsynt och dyr delikatess!

Lycka till i morgon!

Kram
PetterCarin

nattugglan sa...

så pysslig du är.. fin godispåse..o jättefina grattis "kort". Björnbärssylt skulle man ju gärna ta en burk av..Oj fy va hagel ni fick..här skiner solen , +18 idag...

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Så vacker sommarbukett du gjort:)
Det var riktigt stora hagel ni fick. Här har det bara regnat än så länge, idag åskar det här:(

Dina grattisetiketter blev så fina och de altrade blocken, superläckra:))

De godis påsarna gillade jag, superfina är de:)) och nyttiga;)
Hoppas det gick bra med försäljningen av allt fint ni gjort:))

Björnbärssylt är så mumma, det vattnas i munnen:) Du är så duktig med allt, att du bara orkar:))

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie

Margareta sa...

Du är så otroligt produktiv! Så mycket vackert och användbart du visar! Grattisetiketter, fina block och god sylt i all ära men dina/era godispåsar är ju helt underbara - speciellt för mig, som inte använder socker ;o)
Själv är jag inte det minsta produktiv just nu - njuter av en vecka i huvudstan (men var på scrapträff alldeles innan jag for hit, så då blev de lite gjort ;o) )
Ha det gott!
Kram!!

Marita Johansson sa...

Hallå igen
Nu har brorsan kollat vad marknaden hette och det var nåt jättekonstigt så han vet inte hur man stavar till det.
Men den ligger i tydligen i Bangkok
och man ska åka sky train till endstationen Morchit och när man går av tåget så ser man marknaden precis neran för

Hoppas denna info blir till nån hjälp

Kraaaam

Vera.m.fl sa...

Alltså, att bara SE syltburkarna gjorde ju susen men när du börjar skriva om pannkakor... och glass.... mums vad gott tillsammans med hemmagjord sylt!

Era påsar var ju otroligt snygga, ni är så duktiga både mor och dotter!!

Ha det så skönt i söder och hoppas ni slipper fler hagelskurar!
KRAM

SusanLotus sa...

Jättefina etiketter och noteringsblock! :)

Fiffigt med godispåsarna och de stickade godisbitarna.

Kram!