Sidor

måndag 11 juni 2012

Riktigt nöjd !!!!!!

Att odla något och kanske dra upp plantor från frön det är verkligen en spännande syssla. Och det kan bli en gåva med fröjd. D.v.s. om det blir något. Jag var så tveksam om det skulle bli något av  miniminifröna från min Picassopetunia och titta nu här hur bra det blev!!!  Nu har jag  några stora krukor och några små, några har jag gett bort. Och blommorna ser likadana ut som från början. Jag är jätteförtjust i den här färgkombinationen. Så jag kan väl säga att jag är riktigt nöjd med resultatet.



Det har varit stiltje hos växterna ett tag , men nu kom värmen och satte fart på allt både ute och i växthus. Den här salladen är också en sådan som man gläds åt.


Tack vare fotbollen blir man sittande framför teven och då ökar virkningen bit för  bit. Så här långt har sjalen avancerat. Snart färdig som ni ser. Den blir riktigt vacker. Klicka på bilden så hoppas jag att ni ser det skimrande ovanliga  "garnet".


Korten från senaste scrapträffen ligger redo att visas. Får väl skynda att visa alla innan nästa scrapträff. De här två är sommarinspirerade. Jag har fastnat för att göra stora rosetter och jag vet varför. Jag gillar nämligen den här scrapparens superfina kort. Titta själva !!




Veckan är i startgropen och så innehållsrik som den kommer att bli för vår del hör till ovanligheterna.
Bröllopsdag, studentfirande, två kompisfödelsedagar , skolavslutning och lördagen kommer att innehålla en riktigt häftig grej.

Snart kommer ni också att få se ett par kort som jag gjort till en doktorsexamen ( inte så vanligt för min del ).
Ses snart igen !!!!!

15 kommentarer:

Anna sa...

Det ser så mysigt ut att kunna virka. Det är det enda som jag inte riktigt kan i från det man lärde sig i skolan, det blir bara bubbligt. Dina studentmössor var ju helt underbara.
Fröer är kul och roligt när de börjar komma upp.
Ha en fin dag.
Kram

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Så vackra dina petunior blev, så kul att du odlat upp dem själv och vilket tålamod du har:)

Sjalen blir ju urläcker:))) me like:)
Korten du gjort är ju riktigt somriga och fina:))
Hoppas nu ni får en härlig student, och så håller jag tummarna för att det blir vackert väder:))))

Kramizar Marie

myrica sa...

Ja jag väntar på lite sol här, så mina små plantor får fart.
Vilka gulliga kort.
Ha det gott
kram

Lotta W sa...

Önskar dig en härlig vecka full av roligheter och festligheter låter det som.

Gröna o pyssliga fingrar har du i alla fall mycket av. Fina alster du visar för oss.

Kram fr Lotta W

Karin sa...

Hej!
Vilken trevlig blogg du har. Blev verkligen sugen på att prova betong med virkad duk, virkar en hel del så det får kanske bli en "betongvirkning" i sommar. Tack för tipset.
Karin

Hedvig sa...

Oh, kärleksknutar igen? De är sååå fina! Liksom bloomorna förstås! :)

Mimmi Hek sa...

Så söta blommor du drivit upp. Visst är det spännande att driva upp från egna frön.
Hoppas att du får en riktigt trevlig vecka.
Kram

Anneli Mellstrand sa...

Åhhhhhhh blomman är ljuvlig , min har inte kommit så långt men den växer och frodas..........

Korten är som vanligt jättefina , gillar det där också med stora rosetter ......

Vi hörs endera dagen
Kram

//anneli

skapa och inreda sa...

Härligt när man lyckas med sina blomprojekt, du kan verkligen känna dig nöjd. Sjalen ser ut att bli jättefin.
Kram Annika

Maria sa...

Väldigt tillfredsställande och roligt värre när frö blir till så fina blommor, ja du ska va nöjd.
Här hade jag sått och fått upp några tagetes men nu är dom uppätna.
Ha de fint/kram

Galenskap och lite allvar sa...

strax läggdags...ska bara skriva lite här hos dig först...

Jättefina blommor och vilken kanonsnygg färg!!

Jag har inte odlat min sallad än, det var bra att du påminde mig.

Jag var inne på din rekommenderade sida och det var kanonfina kort hon gjorde med stooora rosetter på!

Hur gör du för att få en sådan avlång stor bild som du har på din header? Vet inte vad som hände när jag skulle byta min bild men som du ser så blev den jättefånigt liten.Vågar inte mixtra mer ifall det blir ännu tokigare.

Har nog förresten glömt säga att din nya sida är supersnygg.

Sjalen är grymt snygg...vem vill inte ha en sådan!!

Ha det gott vännen,nu måste jag verkligen ha en träff med John Blund.

Kramelikram Veronica

Skaparglädje sa...

Visst blir man glad när plantorna man driver upp blir så där stora och fina. Då är det värt all jobb med de små fröna.
Jag ser att du har fullt upp hela veckan. Hoppas ni får trevliga sammankomster.
Kram!

Black Iris sa...

Visst måste du vara nöjd med dina sådder.. Gröna fingrar har du..
Pyssel-fingrar också, men vad annat ska man göra när det inte går att vara ute..

Kram Maidi

Maria sa...

Vilka söta blommor du har fått fram! Visst är det härligt att så och plantera. Och roligt att scrappa också! Härliga kort. Kram!

SusanLotus sa...

Vilken vacker blomma! Den cerisa med gröna kanter alltså. Den har jag nog aldrig sett förut.

Du har så mycket fint i din trädgård.

Korten lika fina som alltid. Kram