Sidor

torsdag 7 juni 2012

65 studenttjejer...............

..........låg på mitt bord häromdagen. Jag stämplade 65 gula servetter med Skogstokigas studenttjej. Jovisst finns det andra färdigtryckta servetter att köpa, men det är ju extra roligt att ha egen design på servetterna.


Världens enklaste tilltugg till studentskålen är också bakade. Man gör så här :

-fyrkantiga tunnbröd penslas tunt med olja och strös över med italiensk salladskrydda.

-skär bröden i ca 2 cm breda remsor

- Ugnen 225 gr i ett par minuter, tills bröden fått färg.  Sen kan man bryta dem i lämpliga längder.

De är inte bara lätta att göra utan också "farligt" goda !!!


Som ni märker prickar jag av det ena efter det andra på
Att hjälpa till - listan
till familjens student. Det är roligt när man får lite uppdrag till denna roliga händelse. .

Jag har också plockat fram mina virkade studentmössor som kommer att bli dekorationer på bordet.

 
Jag trodde jag var klar med studentkorten , men det har blivit ett par till. Här ser ni ett .

Har fler kort på lager som jag inte visat. Det lila papperet är embossat och filat för att mönstret ska framträda.


Minns ni garnet jag köpte på Skördefesten på Öland i höstas ? Nä hur ska ni kunna det. Jag tog fram det igår kväll. Ja...inte är det ett vanligt garn precis, för det ser ut som tygremsor. Jag minns att det var DYRT !!! Men jag blev lite sugen på att testa det och färgen är precis rätt för mig.
Så nu ska det bli kärleksknutar. Det var längesedan jag virkade en sådan sjal, men finns det något roligare virkprojekt ??!!!


Man ska inte hålla på och tjata om vädret, men nu är det för bedrövligt. Det händer inget med plantorna, mina pelargoner står i knopp hela tiden. Och det är skönare att vara inne än ute. Helt fel i juni månad tycker jag .
Okej kära scraprum......här kommer jag nu !!!!!

17 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Hej svejs vad flitig du är ............korten är jättefina och det skall bli roligt att se sjalen när den är färdig .......

kram
//anneli

Lotta W sa...

Du har alltid så mycket kul på G. Och visst är det kul o känna sig behövd och kunna hjälpa till där det behövs. Student firande är verkligen en minnesvärd händelse.

Fina kort som alltid o sjalen blir garanterat kanon fin. Den behövs denna sommar för att värma axlarna!!!

Kram Lotta W

Myricas Farmor sa...

Så fina servetter du gjort, det är kul när dom är personliga, och dom här mössorna skulle jag gärna vilja kunna virka, dom är så söta.
Det är ett riktigt fint garn du ska virka i, har själv köpt sådant.
Ja jag håller med dig om att trädgården står still med alla plantor och blommor. Hoppas på lite värme snart.
kram

SusanLotus sa...

Jag har för mig att du visat de där bröden tidigare och jag tänkte redan då att jag måste prova dem. Men sen glömde jag det hela så jag är glad att du påminde! :) Säkert goda till soppa tänker jag...

Underbara kort du har gjort och din nya header är jättefin.

Vädret är verkligen en besvikelse så här långt och det känns inte som juni men vi håller tummarna hårt för finare väder mycket snart. Eller hur!? ;)

Kram och ha det gott!

Mimmi Hek sa...

Nog är det läge för innepyssel här med. Trädgårdsarbete känns inte alls lockande när regnet strilar och vinden är isig. Vi kan bara hoppas på bättre väder framöver.
Kram

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Så läckra servetter du gjort, håller med dig att det är roligare med egna, gjorde 70 stycken egna till min 50-årsfest;)
Snacksen är så goda:) och dina studentmössor är ju så läckra, det kommer att bli en ursnygg dukning:)) Du måste fota den och visa för oss;)

Studentkortet blev jättesnyggt, har oxå gjort ett i de papprerna.
Vi ska på studentfest den 15 Juni:))

Det lila grattiskortet gillade jag oxå, stämpeln är så söt:)

Den sjalen kommer att bli urläcker, du är så duktig:)

Och vädret är ju hur trist som helst:(

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie

Camilla sa...

Det är tur jag har dig.....TACK!
Camilla

Skaparglädje sa...

Så fina servetter och "snackset" ser farligt gott.
Tyvärr kan jag inte lägga ut bild på min blogg på det fina kortet du gjort åt mig, men jag är så glad över det.
Kram!

Anna sa...

Så fiffigt med egenstämplade servetter.. Det måste testas någon gång. Ja,visst är det skönt att kunna hjälpa till lite med studenten. Det finns ju lite att göra inför en så stor fest..

Idag är det strålande sol här i Jönköping. Hoppas att du också har fint väder!!

Kramar Anna

Christel Wijk sa...

Jättefina studentkort. Jag gillar dina studenthattar, vilken trevlig idé att ha dem som bordsdekoration. Korten är också jättefina, du är verkligen en kreativ tjej. Trevlig helg /Christel

Maria sa...

Påhittiga du att göra egna servetter det uppskattas säkert. Ja inte växer de så de knakar i trädgården men idag är de strålande sol här. Fina kort som ger inspiration till mig som inte hållit på med scrappandet så länge, tack för det.
Ha en skön helg/kram

Carina sa...

Men jisses vad det lyser av fliten här. Duktiga du hur hinner du med allt? Ha en go helg o kram

Gunilla sa...

så mycke fint du gör till studenten, vilket härligt garn som du virkar sjalen av, den kommer säkert att bli jätte fin/kram

Galenskap och lite allvar sa...

Wow vad mycket du har hunnit med och i vilken vilken mängd!!!!! Studentmössorna är så gulliga och korten supersnygga. Kan tänka mig att det blev mycket uppskattat.
Sjalen kommer att bli så fräck, det ser jag redan nu.

Ha det underbart gott i helgen kära du!
Kramelikram Veronica

Iffa ...... sa...

Hej!

Så smart att stämpla på servetterna!! Det måste jag komma ihåg när det är dax för student här om några år. När mina barn hade dop (för många år sedan =) så beställde jag servetter med datum och namn på, så kul med personligt!

De där tunnbrödspinnarna lät jättegott, måste testas =)

Vilka fina studentmössor du virkat, så söta. korten är jättefina oxå. Du har verkligen variation i vad du gör, roligt för då får man inspiration från många håll.

Hoppas du får en härlig söndag!
Kram Iffa

Margareta sa...

Så mycket roligt och kreativt du hunnit med i "höstrusket"!!
Gillar dina härliga kort och och så mycket bra studenttips jag fick inför nästa år, då vi har vår första student i nästa generation. Tackar! Ska genast ta fram virknål och garn!
Sjalen blev jag extra nyfiken på - har du beskrivning på kärleksknutarna?
Nu har sommaren kommit till oss! Hoppas den också kommer till dig!
Kram!!

Madeleine sa...

Vilka underbara studentmössor du har virkat! Om fyra år när min "stora" kille tar studenten ska jag också göra såna fina.

Ha en skön vecka!

Kramiz Madde