Sidor

lördag 16 juni 2012

FULL RULLE....minst sagt !!!!

Vart är vi på väg ?????  När jag såg den här rondellen fick jag mannen att köra två varv så jag hann "fota" den. Jag undrar om du har passerat den här rondellen någon gång ?? Man kan ju säga att den är  "i tiden". Nu är jag ju lite less på fotboll för tillfället, men  jag måste medge att den här rondellen tilltalar mig. Var finns den ? Rätt svar kommer sist i inlägget.


Idag kom kulmen på en minst sagt aktiv och innehållsrik vecka. Ett av våra barnbarn skulle köra Sviestadloppet 2012 i Roadracing Jr SM och då måste man ju vara med och heja. Från minimoto har han avancerat till en betydligt större "maskin" .
 Gu´vad det gick undan !!!
Det var riktigt läskigt i kurvorna när de låg sida vid sida några stycken . Jag fick faktiskt blunda några gånger och pulsen fick jobba på bra. Snitthastigheten på motorcykeln låg på 165 ( möjligen på pulsen också) och man hisnar.

KLARA FÖR START !!!!! Tog en liten videosnutt som jag har försökt lägga in utan att lyckas. Men ni missade inte mycket för hur jag nu bar mig åt blev det bara 4 sekunder (Haha!!). Tycker ni att det verkar kul kan ni istället klicka på bilden här bredvid i sidebaren och följa med på en liten "lugnare" åktur. Häftigt faktiskt !!!

Hur gick tävlingen då ?? Jo jättebra! Trea och pyttiga 48 hundradelar efter vinnaren. Så ytterligare en pokal hamnar på hyllan i pojkrummet. Och fler SM tävlingar är på G.

HEJA "FREDDE" !!!!


Idag kan jag visa korten till en god vän som avlagt sin doktorsexamen i helgen. Ett kort är en beställning och ett från oss, så de fick bli olika. Avhandlingen har handlat om tidningar så önskemålet var att tidningsblad skulle finnas med på något sätt plus en fotboll. Ja.... resultatet ser ni här.
Klicka på bilden så ser du bättre hur jag har använt uppdraget.



 NU blommar min allra minsta mini mini pelargon med de sötaste små rosa blommor. De är bara ca 1 cm tvärs över. Jag är så glad att jag lyckades. Det tog lite tid , men väntan lönar sig. 



Under bilfärden idag virkade jag klart min fina sjal .Den ska jag "pimpa" lite extra inför midsommar. Kommer bild i nästa inlägg.

 För mig väntar nu en ganska vanlig vecka , ser fram emot en tjejträff hos mig med glada scraptjejer och att vara kioskmadam vid  fotbollsmatchen här i byn om ett par dagar. Och sen är det ju midsommar. Nej veckan kanske inte blir så vanlig då. Men jag hoppas och hoppas på skönt sommarväder !!

Svaret på rondellen är Åtvidaberg !!!  Visste du ???

11 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Vilka kort du gjort super fina ..........

Ser fram emot Tisdagen ...........

Kram
//anneli

Carina sa...

Fina kort. Det var svårt att hitta vad man skulle ha på ett examenskort. Allt är så mycket Student.
Så söta små blommor:)
Huvva det hirar i min mage bara jag ser dom står stilla....
Kramisar Carina

Mimmi sa...

Har nog aldrig passerat Åtvidaberg så jag hade ingen aning. Var det snitthastigheten på din puls eller på motorcyklarna? ha, ha.
Kram

Soulsister sa...

Superfina kort, älskar hatten!

KRAM

Nettan sa...

Gratta till pokalen! Vilken kille! Vi är riktiga roadracing-fantaster här, men tyvärr har det intresset fått skjutas lite åt sidan de senaste åren. Lite väl långt bort känner jag när jag läser nu här hos dig...
Förr åkte gubben och jag hoj själva på semester till Karlskoga och satt på läktaren hela dagar, men barnen verkar inte ha ärvt just det intresset (tyvärr!) =)

Vilken söt mini-pelargon ♥ Jag är stolt över att för första gången lyckats få en orkide att blomma om. Men en sån utmaning som mini-pelargoner övergår mina åtminstone lite ljusgröna fingrars förmåga =D

Anneli sa...

såååå fina studentkort du har gjort , kanon snygga!
Ska bli så roligt ses på tisdag ser fram imot detta.

Kraaaaaam Anneli

Skaparglädje sa...

Ojojoj...att du bara klarade av att stå och titta på barnbarnet. Han verkar vara jätteduktig, fint pris fick han också.

Skaparglädje sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
myrica sa...

Jösses vad häftigt med mc tävlingen, kul att han kom 3:a.
Korten var fin.
Och blomman vad den var söt, vad heter den.
Ha det gott
kram

Maria sa...

Roligt att de gick så bra för barnbarnet förstår att du inte ville titta ibland, uha jag skulle vart jätte nervös. Visste inte att de fanns minipelargon den var fin och korten också jätte fina.
Ha de gott/kram

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Vilka läckra kort du gjort, du är riktigt duktig. Så läcker höghatt:)

Gratta Fredrik från oss, så duktig han är. Hoppas det går bra för honom, och att han är rädd om sig.

Vilken söt minipelargon, har aldrig sett en sådan. Så häftigt att du lyckats driva upp den själv:))

Häftig rondell boll;) Åtvidaberg ligger ju inte så långt ifrån oss, men har aldrig varit där.

Hoppas nu ni får en härlig dag imorgon:)) Hälsa till Anneli M:)

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie