Sidor

söndag 3 juni 2012

" Ohhh ...såååå fina ! "

Idag var det studentbal i Kalmar. Fest på vårt fina slott !!! Då ska man förstås vara finklädd. Utanför slottet vimlade det i em av festklädda ungdomar och stolta familjer med kamerorna i högsta hugg. Och vilken tur att regn och rusk höll sig undan , blåsten stod vi alla ut med.


Den ALLRA ALLRA FINASTE i våra ögon kan du se ........


På tal om student och sådant firande har jag sett en jättebra bordsdekoration som jag "apat" efter.  Ett vackert högt glas fyllt med,  i detta fall dekorationsstenar till ca 5 cm och sen en skir blomma , här vit nunneört och så vatten förstås.

 


Nu har jag varit och besökt ännu en av mina betonggjutarkompisar och "fotat" hennes alster. 
Ljusstakar av mjölkpaket, hjärtan , skål av en virkad duk, ett tre-i-rad-spel av en godislåda och små plastbägare.

 



Till scrapträffen igår hade jag förberett flera kort som jag färdigställde. Det första är dekorerad med en "cut-fold and tuck" die. Klickar ni på bilden kan ni också se att jag har täckt dem med mikropärlor.

 

Vågar man sig på att visa ..........

ETT LILA JULKORT ????

Döm själva !!!

 

Fler kort kommer senare.
Söndagkvällen är här och helgen går snart över i vardag. Vädret som vi gärna ventilerar har varit snällare idag och förväntningarna är stora att sommarvärmen ska återkomma. Vill gärna hänga in tjocktröjan långt in i garderoben . Det vill väl du också ?!!

22 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så många fina balklänningar det finns, och alla fina håruppsättningar, det är så roligt att få se de fina studenterna.
Kram!

SusanLotus sa...

Ljuvliga klänningar! SÅ fina de måste ha varit! :)

Lila julkortet tycker jag är jättefint. Bara roligt med en annorlunda färgställning. Och dien du köpte verkar riktigt kul att jobba med.

Betongskålen av virkad duk är riktigt cool. Hoppas din blev lyckad också.

kram och ha en bra start på den nya veckan.

Birgitta sa...

Vilka tjusiga klänningar tjejerna hade. Vad roligt att få se dem när de är uppklädda. Så fina kort du gör återigen. Kul att du visar lite betongsaker också.
Inte så konstigt om jag tog mej en tur på medeltidsmarknad, hade ju bara 2 km dit och så var maken där med fjordingen så barnen fick sej en ridtur också. Men vara med där som utställare ville jag inte. Tror inte de hade sådana textilier på medeltiden som jag väver.
Kram Birgitta

Anna sa...

Så läckert du gör med betong. Det ser så roligt ut.
Kram

m sa...

Visst är de fina! Nästa sommar är det dags här. Undrar om jag ska sy balklänning då :-)

Mimmi sa...

Vilka vackra klänningar. gissar att frisyrerna är lika fina.
Ditt lila julkort är helt klart en höjdare. Jag gillar ju lila.
Kram

Anneli Mellstrand sa...

Korten är jätte fina, jag har inte använt min nya dies än den vi har lika, men det ser jag nu att jag måste.............

Julkort i lila varför inte ........

Kram på dig
//anneli

Maria sa...

Tänk så fina dom är å förväntansfulla inför livet efter studenten. Jag får nog köpa mig en säck med cement och gjuta mig något, de där med virkad duk blev fin.
Kram

Susanne sa...

Så fina klänningar.. men Majas klänning är bedårande, så vacker... Nunneörtsdekorationen är så härligt skir och fin... ditt kort med diesen är jätteläcker och det tycker jag julkortet i lila är med :) Ha en fin vecka!! Kramizar Susanne

Maja sa...

Fina tjejer och kul blom dekoration.
Korten är härliga och den där virkade duken i betong blev så snygg!

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Vilka vackra klänningar tjejerna hadde, och Maja var verkligen bedårande vacker:)) Du måsta vara stolt:))

Sådana enkla bordsdekorationer är vackra:)

Betonggrejerna är ju så läckra, jag gillar duken väldigt mycket.

Kortet mer micropärlorna är verkligen fint, me like:)
Visst kan man göra lila julkort, det gjorde jag i julas:)
Ditt blev mycket vackert:)

TACK! för de fina kommentarerna inne hos mig, jag blir så glad:))))

Här har det inte regnat i helgen, men fy vad kallt det är. Nu vill jag verkligen ha sommar med värme:)

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie

Maria sa...

Ja det var en söt student! Tycker att hon liknar dig.....
Roliga betongalster - och fina kort, som vanligt!
Nu har jag tid att scrappa också, jätteroligt!
ha det gott. Kram!

Myricas Farmor sa...

Det är fint med studenter tycker jag.
Och det var en trevlig "vas" det ska jag nog oxå apa efter tyckte det var jätte fin.
åååå så fint ditt lila julkort var.
Och det andra kortet oxå men julkortet var riktigt annorlunda.
Ha en bra dag
kram
Tack för de fina sakerna.

Gunilla sa...

Å så mycket fint du alltid visar och dessa vackra balklänningar..... på onsdag ska jag gå och titta på min dotter och hennes vänner som visar upp sej i slottsparken , då blir det att ha kameran i högsta hugg /Kram

Lindha sa...

Kul att se så fina klänningar!!

Häftiga betongalster! Verkar inte finnas nån hejd på skapandet hos dig och dina vänner!

Lila julkort är ju så läckert! Vem säger att det måste vara traditionellt rött på julkort!?

Hoppas veckan startat bra?! Hos mig har det varit bakdag; hallongrottor och kärleksmums/snoddas/pingstakakor eller vad man nu vill kalla dem!

Kram Lindha

Margareta sa...

Hej Eva!
Oj så mycket inspiration det finns hos dig - betongalster, vackra kort och söta töser!
Här njuter jag av att pollenallergin gett med sig för denna vår, så nu önskar jag er alla sol och värme!
Jag tror du skrivit nåt tokigt i din bloggadress i kommentaren hos mig, för jag ka aldrig gå den vägen till dig. Ändra det är du gullig, så blir det enklare att kika in till dig!
Ha det gott i vårsolen!
Kram!!

Black Iris sa...

En betong-gjutarkompis skulle jag också vilja ha..
Så mycket fint ni gör..

Kram Maidi

Hedvig sa...

Oj så flotta de var! Och så sommarflott bloggen har blvit! :)

Anneli sa...

Dom var så fina alla i söndags vilka kläningar och så söta tjejer
Vilka betong grejor du har gjort så snygga, vad duktigt du är.
Det lila julkortet var läckert, såg nys ett julkort i Annelis blogg visserligen är det kallt men lite tidigt :-))))

Snart ses vi så kul det ska bli...

Kraaaaaaaaaaam Anneli

skapa och inreda sa...

Vad otroligt kreativ du är! Jag blir så inspirerad av det du gör. Lila julkort passar mig utmärkt :)Betongskålen av en virkad duk skulle också passa ute i min trädgård. Tänk vad man kan göra om man har fantasi att se det andra inte ser.
Kram
Annika

Växelhäxan från norrland sa...

Så läcker duken blev, måste testa om man duger till att göra nått sådant! Det lila julkortet blev jätte fint!
Trevlig helg!

Tina ♥ sa...

Var har du köpt mikropärlorna?