Sidor

söndag 24 juni 2012

EN ÖNSKEDRÖM........

...........visar detta kort.  Behöver jag säga något mer ???????



Ni som varit med mig här kanske minns att jag visade denna stämpel i höstas efter Londonmässan då. Nu äntligen har den blivit på ett kort. Hattarna köpte jag då också. När jag funderade på hur jag skulle göra kortet kom jag på att jag hade något passande i en låda....nämligen en spray som blir som sand. Titta noga ( klicka) så får ni se. Tänk vad man har i sina lådor !!!! Allt kommer till användning någon gång.

Är det någon som undrar hur det gick med makens potatisprojekt ????????

Det var först lite oroväckande och nog flög en tanke i hans huvud...attans, nu blir det en tur till affären.



 Men nej ! Fram ur jorden visar sig läckra små potatisar.....fler och fler och......................



 .....det blev till en hel kok. Egen odling ...det är lycka. Sorten är Amandine.



 Och hur utföll kriget med skatorna om jordgubbarna då ?????? Jag placerade en VAKT (!!!!!!!!!) alldeles intill. Hmmmmm ....EDDIE, hallå  vakna !! Du ska vakta på skatorna. 

 Jag tror att bara hans närvaro gjorde att vi kunde plocka så här många jordgubbar till midsommarlunchen.


TACK Eddie !!! 
 

 Och gästerna kom med en alldeles underbar jordgubbs-cheesecake. Sagolikt god !!!



 Min nya sjal kom väl till pass för midsommaraftonen var kylig och .......nä nu ska jag inte prata ett enda ord om vädret. Jag har satt mina blomkrukor lite skyddat inför morgondagens regnvarning i alla fall.
Sjalen ska nu få permanenta blommor som dekoration. Den är ju egentligen fin som den är, men varför inte. Den här boken är en guldgruva om man vill virka/sticka blommor och blad. Beskrivningarna ska efterlikna verkliga blommor.  


 Så här har jag börjat : Vad tycker ni ???



 Kan inte låta bli att lägga in ett julkort idag....den 24e juni, 6 månader kvar till julafton. Eller 6 månader sedan senaste julafton om man så vill . Det får mig att tänka på ...............



......hoppsan hejsan...... ut och plocka smultron till julgröten innan regnet gör dem blaskiga.

Hej svejs på er !!!!!!!

16 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vilken lycka med egen potatis och egna jordgubbar till midsommar.
Tack för tipset till bröllopet.
Kram!

Anneli Mellstrand sa...

Vad roligt det är att läsa inne på din blogg , det är som små berättelser hela tiden , superkul .............potatisen gav ju riktigt mycket ,jordgubbarna också , på mitt land har dom inte börjat mogna än , vilken vaktkatt !!!!!!! men han var en baddare på att gosa och kela iallafall det märkte jag efter tisdagens besök .......Snart bär det av på vår lilla tripp i landet ....superkul......

Kram
//anneli

Susy sa...

Vilket härligt kort med hattarna!
Gillar alla dina foton!

HA DET BRA!

KRAM SUSY

Hedvig sa...

Åh jag vill också ha egna potatisar! Men, nu har vi i alla fall köpt ett litet radhus så kanske jag kan få plats med några potatisar i alla fall... :)

4U2 sa...

Var bor du i för plats där allt växer så fort så tidigt? :)

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Eva!
Alltid lika roligt att läsa dina små berättelser:)) Kortet med de tre damerna blev ju urläckert:))

Fina potatisar ni fick, våra har inte blommat ännu, så jag får hålla mig lite till.
Sån tur att Eddie fanns på plats, så ni fick så smaskiga jordgubbar;)

Sjalen blev verkligen snygg med de vackra blommorna på:)))

Så snabbt som detta halvår gått, så blir det nog jul imorgon;)
Vackert julkort du gjort:)

Hoppas vi inte regnar bort inatt!

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie

nattugglan sa...

Det händer så mycket hos dej!! Va fina kort.. o hattarna..ja, den som spar han har heter det ju..Potatisen..häftig då det kom så många!Oj skitt va tiden går fort.. snart är det jul..nä nu ska vi ha somamr o en härlig höst först!

Black Iris sa...

Som du nog vet vid det här laget så begriper jag inte mycket när det gäller stämlar, kort och papper, men det här sommarkortet blev såå fint.. Sjalen däremot begriper jag mer av och den kommer att bli jättebra med blommorna på.. Just nu är jag inne i en virka-blomma-period också..
Det hör väl årstiden till..

Kram Maidi

myrica sa...

Snacka om att vakten tog det med ro(ler) jordgubbarna såg mycket god ut, jag gillar gubbar så det brukar bli en väldans massa varje år.
Så sött julkortet var.
HA det gott
kram

Pixi sa...

Wowo vilket härligt sommarkort o jaaa sprayen liknar exakt som sand!Perfekt..Ni verkat haft en bra midsommar , det är ju skönt, må gott =)

skapa och inreda sa...

Förstår att även du längtar efter soliga sommardagar :) Ett mycket fint kort som man blir glad över att se.
Vad roligt att det blev så mycket potatis och visst smakar egna jordgubbar bäst. Märkligt, jag satt för någon timme sedan och tittade i boken du visar. Sjalen är fin som den är men tänk vad den kommer att glädja många som ser den nu när du satt på alla de fina virkade blommorna.
Halvtid till Julafton... ingen fara jag älskar julen och alla dess förberedelser.
Önskar dig en trevlig tisdag.
Kram/Annika

Galenskap och lite allvar sa...

Vilket härligt inlägg med fina bilder om allt möjligt du varit med om eller gjort. Sjalen är hur snygg som helst!! Bra att gubben fick sina potatisar. Kan tänka mig att det var en stor lycka att äta dem oxå!

Hoppas att vi får en stor sol över oss i morgon efter all tråkig kyla och regn.

Ha det gott vännen!
Kramelikram Veronica

Maria sa...

Vilka fina potatisar, härligt att kunna ta upp egna.
Gott att ni själva fick njuta av gubbarna.
Fint sommrigt kort du gjort.
Kramen

Susanne sa...

Så mycket läsvärt och fina bilder.... Ditt kort är hur läckert som helst, har väntat att få se ditt skapelseverk av dessa underbara kvinnor... Sandsprayen blev jag nyfiken på :) Din sjal med dessa underbara blommor, vilken lycka att få bära den. Synd att man ej kan virka och sticka. Ha en fin dag! Kramizar Susanne

Maria sa...

Häftigt med "hinkpotatis"! och jordgubbar är ju bara lycka! Jag har hängt upp plastband på snören över vårt lilla land, förhoppningsvis håller det fåglarna borta. Så duktig du är som gör julkort mitt i sommaren. Ha det gott, vi hörs. Kram!

SusanLotus sa...

Jättehärligt kort! :)
Ibland kan man nästan känna sig lite scrap-skadad när man tänker "det där kan komma till användning" om en det ena än det andra. Men det är ju faktiskt så. :)

Tårtan ser verkligt god ut. Mums!
Ha en trevlig helg! Kram