Sidor

onsdag 4 augusti 2010

En vanlig sommaronsdag !

ELVIS är på plats. Det blev riktigt bra där på den tomma väggen. Härligt att ha en fin kille att titta på i mitt scraprum. Jisses vad inspirationen ska flöda !!!!!


Igår när dottern och småtjejerna var hemma kollade vi runt lite i skåp och lådor. Och se vad vi fann !!!! En mobil som jag virkade till Lena när hon var baby. För 33 år sedan. ! Jag tror att fler har haft den över sin babysäng efter henne. Den är riktigt rolig och jag tror att jag har sett beskrivningen nyligen här hemma. Det är ju faktiskt precis som amigurumis. När hittade man på dem ????



En hel hög med diskbollar, tawashis har det blivit. Inte så konstigt för de är RIKTIGT roliga att virka. Ska nog prova en nästan likadan modell också, som har en hängare i mitten. Har japaneserna bara sådana i sina diskbaljor tro ??? Jag tycker de är helt okej att ha till tvätt"svamp" . Mjuka och sköna !!!!

Och så en ny disktrasa, Bomull/lin, virkad i bakre maskbågarna. Snart ska väl min käre make upptäcka den härliga känslan att använda fina virkade disktrasor istället för fula, äckliga wettexdukar. De är ju toppen !!!! JAG GER MIG INTE !

Mina första tårtbitar blev "uppätna" i ett nafs, så nu har jag gjort några nya. Tycker själv att de ser läckra ut. MUMS !!


Det här var onsdagen då vi har varit i stugan hela dagen. Det har blivit lite byggt ( ganska mycket egentligen) , lite målat och mycket solat och bläddrat i veckotidningar. Gamla sådana. Det hör liksom till i stugan. Lille Olle var den enda som badade. Det var 19 gr i vattnet. Nä, 20 ska det vara tycker jag för att det ska vara skönt. Kanske till helgen !!!!!! Hoppas !!!!!

9 kommentarer:

Bettan sa...

Vilken mobil!!! Min mamma gjorde oxå en sån... med alla de små djuren. Och Elvis..ja en "kille" väl värd att vila ögonen på!! Diskbollarna är jätteroliga , man kan nästan inte sluta när man väl börjat. Ha det så bra. Kram sytanten

Emilia sa...

Vilka härliga diskbollar och smaskiga tårtbitar! Och en sån där virkad mobil hade jag och systern också när vi var små fast i lite andra färgställningar :)

Maria sa...

"Inget nytt under solen", säger man ibland.Och det stämmer verkligen när det gäller den virkade mobilen!Jättesöt - och före sin tid?!
Dina diskbollar är bara så läckra!Jag har ju beskrivningen - måste nog göra några.Är det OK om jag använder samma sorts garn som du?Det blir så läckert med färgbytena.
Och tårtbitarna!Man kan inte se sig mätt på dem.Fast det är kanske så man ska göra med "riktiga" tårtbitar - SE sig mätt....?Nä, det funkar inte för mig.Snart fyller mannen år och då måste det ju bli tårta.Med hallon!
Kram!
Maria

Marika på Odlingspyssel sa...

Vilken fin mobilen, och tårtbitar och och...så mycket fint du har skapat :) Kan du inte lätta ut beskrivningarna på mobildjuren? :) Tack för inlägget hos mig också, du är guld värd!

Mormor S sa...

Vad kul med din mobil Jag virkade en sån mobil till yngsta dottern när hon var liten. Jag tror att äldsta dottern har fått den till sitt första barn. Jag gjorde en ny mobil till yngsta dottern när hon fick sitt första barn.
Tuppen som du visade häromdagen har jag en nästan likadan. Det är en man ifrån en liten by här som gjort den och jag ropade in den på en hantverksauktion. Den har blivit lite skamfilad men jag har den kvar.
Elvis kan man titta på och höra sjunga hur ofta som helst. Han var underbar.
Kramar från Siv

Pixi sa...

HAHA!! Vad jag garvade åt din man o disktrasorna..Samma här ,ger mej inte heller ,fyyy bubblan för wettextrasan,bara slibbig o slimig e den..O mijövänligare oxå för vi återanvänder den hela tiden så det så !!hehe kram=)

Bettan sa...

Hur har du gjort dom fina diskbollarna?? Dom ser lite annorlunda ut..?
Kram sytanten

Peacerosen sa...

Tänk så mycket roligare för ett barn att få något som liten, och som sedan ÄR VÄRT att spara på!!

Istället för alla plast och gummigrejer!?

Och din disktrasa ser ju riktigt okej ut!
Ja, inget alls fel på UTSEENDET, men jag är "Inbiten disktras-förbrukare" men köper bara dom där riktigt tunna. Dom där "gummiliknande tjocka" blir ju bara snabbt äckliga och luktar.

Haha...jag är nog lika envis som din Gubbe, verkar det som!
Men, men....kanske en vacker dag får jag chansen att upptäcka en hemmavirkad?

Vem vet om man någon gång skulle få ett virk-ryck?

Tack så jättemycket förresten för din rara kommentar inne hos mej!
Jag blev jätteglad förstås, och visst är det så att man tänker mycket på sina "sajber-kompisar"!?

Kram på dej och ha det riktigt gott!!
Jenny

SusanLotus sa...

Ännu fler fina tårtbitar... Undrar hur man gör? Du kanske vill visa på bloggen? ;)