Sidor

fredag 29 december 2023

Julafton är här


JULAFTON
. . .. . . ..

kom med lite snö på marken .
Flaggan var hissad. 

Ja ni vet väl åt vem ???!!!


Vår "husfågel" kom som vanligt och ville ha frukost. Och det fick han förstås.
En riktig snygging är han. 


Framåt kvällen kom också tomten till oss alla , för vi har ju varit snälla. 
Hihi !!



OZKAR fick en julklapp först av alla och han öppnade den själv. 
Riv och krafs !!!
Väldigt snabbt, för den luktade ju så gott.


Och så var det det där med granarna. Ja, ni ser på bilden av vår utegran hur vädret var den här kvällen. Men ändå så fin !!!
Helt okej eller hur !!!



Och innegranen , ja om ni hängt med mig förr om åren så vet ni hur jag brukar klä vår gran. Snöbollar av plast och julnisser. 

Det är 50tal som alltid hamnar i blickpunkten när jag får välja själv. 
Härliga 50tal !!!



Det skulle förvåna mig om ni inte undrar hur Årets tomte blev i år.

 Ni vet ju att mannen min får en tomte av mig varje jul . Om jag lyckas kan den spegla något som minner om året som gått.

Så  här !!!!

HA HA !!!


Man kan väl säga att denna är den enda älgen i jaktlaget hittills i år. 
Nu är det ju några veckor kvar , men . . .. . .. . .. .  . . 

Han vinkar så glatt och tycker att det var kul att få vara med och fira jul.

 HAHA !!!

Vardagen börjar komma på plats . Våra familjer från både när och fjärran har återvänt var och en till sitt .

 Men om någon dag tar vi fram finporslinet igen. 
Och lite bubbel kan det också bli. 

Vi ses snart här igen. 



4 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Jag tycker att dina granar är så fina, den med 50 tals klädsel gilla jag, super fin.
Vill Önska dig ett Gott Nytt år , så ses vi på bloggen nästa år.
Kram Ingvor

Mamma C sa...

Gott Nytt År till dig.
Kram Carin

Eva Sundström sa...

Gott Nytt År! Ser fram emot att få följa din blogg även 2024!

Hantverkarglädje sa...

Hej du Eva! Du tyckte vi hade det så kallt så jag måste bara informera dig om att just nu har vi 29 -. Nej jag sticker inte ens ut näsan i dag men det är ju riktig vinter i alla fall. Normalt skall det ju vara någon dag per år åtminstone 20- här. Så otroligt vackert när himlen är klar och ordentligt med snö på träd och marken. Väntar just nu på att ena sonens familj skall komma på middag som inte blev av i julen på grund av deras corona. Så trevligt att höra från dig ibland så tack för det. Ses igen här på vårt bloggande.