Sidor

torsdag 11 januari 2024

NYTT ÅR ---------- 2024

Så blev det dags att ta oss an ett nytt år . . . . .. 

2024 🌟

Några dagar efter att nyårssmällarna tystnad  startade vi upp året med ett vän-kalas med knyte. 

The same procedure as every year. 

                           
Vår uppgift blev att fixa förrätten .
   Det gjorde vi med en elegant smörgåsbakelse .


Som vanligt blev det också paketlek. 

Temat i år var . . . . . .  RETRO.


Vad kan paketen innehålla tro ?????

Den 8e januari bänkar jag mig alltid vid datorn och ansluter  till Graceland i Memphis, USA . För då är det födelsedagsfirande för ELVIS. LIVE !!! 

Med tårta och uppträden och massor med människor som kommer och besöker hans hem. 


Här ser du årets tårta, som ju är ett konstverk. Varje år olika design. Du kan kolla tillbaka på mina inlägg och se bilder från tidigare år. 


Visst är det märkligt och fantastiskt att detta pågår år efter år. 
Men såklart mycket speciellt för oss som hade ELVIS som vår största idol.

Jag är så glad att jag fick tillfälle att besöka Graceland för några år sedan. Det var sååå stort. Och jag kan verkligen förstå den känslan de har som kommer i pendlarbussen och sen kliver in i hans hem . 

Kolla mina tidigare bilder !!

Här hemma är det vinter och snö. Inte varje dag, för då och då är det töväder och det blir blask. 

Men sådana här krispiga dagar med en blek sol får man njuta av. 





Redan har det passerat några dagar in på året. 

Hoppas att vi kan se fram emot ett positivt år med glada händelser att lägga i minnesbanken. 

Håller tummarna för det !!




2 kommentarer:

Mamma C sa...

Mums vilka smarriga förrättsbakelser.
Jag har aldrig varit någon idol till Elvis. Men jag gillar en del låtar.
Gubbens far däremot älskade honom och var också i USA och kollade allt.
Kram Carin

Bibbis blandning sa...

Ja nu ser vi till och tar oss var sitt riktigt bra år.
Nog är det vackert med snön och solen men precis som hos dig så har det regnat och töat och sedan fryst på rejält med den påföljd att det blev isgata och puckelpist.
Men nu är det precis som det ska vara och om några dagar ska vi visst få 17 grader kallt igen. Det gillar jag.

Ja du, Elvis var den störste. Så synd att hans röst tystnade alldeles för tidigt. Häftigt att det hålls födelsedagskalas varje år vid Graceland och vilken lycka för dig som fick resa dit. Det är stort.

Om du får tid och lust så kanske du kan tala om hur du "tillverkade" smörgåsbakelserna för det är jag nyfiken på.

Nu kör vi.....god fortsättning på 2024